۰
plusresetminus

گشایش دبیرخانه شعر رضوی در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱
دکتر غلامرضا کافی به عنوان دبیر علمی این جشنواره، آرین رزمجویی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره، فاطمه فاضلی به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را همزمان با گشایش دبیرخانه جشنواره شعر رضوی آغاز کردند.
گشایش دبیرخانه شعر رضوی در شیراز
به گزارش حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ دبیرخانه شعر ملی رضوی با حضور سید جواد رفاهی، سرپرست نمایندگی فرهنگی بنیاد ملی امام رضا در شیراز گشایش یافت.سید جواد رفاهی، سرپرست معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد ملی امام رضا در آیین گفت: برای نخستین بار به صورت رسمی جشنواره شعر رضوی کلاسیک در شیراز برگزار خواهد شد.
سید جواد رفاهی ادامه داد: پیش از این جشنواره های مختلف شعر رضوی همچون ترانه در بیرجند، کلاسیک در کرمان، رباعی در همدان، مشاعره در بوشهر، شعر ترکی در آذربایجان غربی و شعر عربی در خوزستان در کشور برگزار می شد، که با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که جشنواره های شعر رضوی، به ویژه شعر کلاسیک را به صورت متمرکز برگزار کنیم.
سرپرست نمایندگی فرهنگی بنیاد ملی امام رضا افزود: با پیگیری هایی صورت گرفته از امسال جشنواره شعر کلاسیک ملی رضوی در فارس، که پایتخت فرهنگی و مهد شعر و ادب ایران است، و جشنواره شعر نو و ترانه نیز در کرمان برگزار می شود و امید است که فارس بتواند در این جایگاه پای خود را محکم نماید و  در سال های آتی به یکی از جشنواره های اصلی رضوی شود.
وی اضافه کرد: بنیاد ملی امام رضا منبع علمی و فرهنگی و هنری امام رضاست و باید آن چه در زمینه شعر برای امام رضا سروده می شود را حفظ و نگهداری کند؛ پس در همین راستا از امسال کتاب شعر رضوی با موضوع اشعار و سرودهای تمام شاعران در مورد امام رضا(ع) و خاندان وی تا پیش از آغاز جشنواره منتشر خواهد شد.
لازم به ذکر است که دکتر غلامرضا کافی به عنوان دبیر علمی این جشنواره، آرین رزمجویی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره، فاطمه فاضلی به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را همزمان با گشایش دبیرخانه جشنواره شعر رضوی آغاز کردند.
همچنین برنامه های امسال در استان فارس در چهار قسمت غربی به مرکز کازرون، جنوب به مرکز گراش، شرق به مرکز فسا و شمال به مرکز آباده برگزار خواهد شد؛ که ١٥ تیرماه در گراش، ١٦ تیرماه در کازرون، ١٧ تیرماه در آباده و ١٨ تیرماه در فسا برگزار می شود.
کنگره ملی شعر رضوی نیز ٢٠ تیر ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد که از ٣٠ برگزیده این جشنواره تقدیر می گردد.
علاقمندان می توانند آثار خود را در سامانه رسمی جشنواره به آدرس portal.shamstoos.ir ثبت کنند.
 
کد مطلب : ۲۰۶۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما