۰
plusresetminus

تکریم پیشکسوتان یعنی توسعه اخلاق گرایی در ورزش

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۳
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت:تکریم پیشکسوتان یعنی توسعه اخلاق گرایی در ورزش.
تکریم پیشکسوتان یعنی توسعه اخلاق گرایی در ورزش
به گزارش حافظ خبر، حیدر علی کامیاب که در ادامه برنامه فرهنگی ملاقات با پیشکسوتان ورزشی این هفته در دیدار با مجید سلیم پور سخن می گفت، با بیان اینکه پیشکسوتان تاریخ زنده ورزش استان هستند افزود:احترام به موی سپید و کسوت از دیرباز جزو ارزش‌های فرهنگی در جامعه ما بوده است.
وی پیشکسوتان را مایه غرور و افتخار ورزش فارس دانست و با اشاره به بازی‌های سلیم پور در تیم برق شیراز و تیم ملی افزود: بسیاری از قدیمی‌های ورزش فارس هنوز هم بازی های زیبا و تکنیکی این پیشکسوت ارزنده فوتبال ایران را در دهه ۵۰ به یاد دارند.
کامیاب افزود:بازیهای درخشان مجید سلیم پور در پست هافبک وسط در جام تخت جمشید باعث شد تا او با شایستگی تمام نبض خط هافبک برق را در دستان خود بگیرد.
وی با بیان اینکه مرور خاطرات آن زمان برای اهالی ورزش فارس غرور آفرین است افزود: سلیم پور با بازی‌های درخشانی که در جام تخت جمشید ارائه کرد به عنوان بهترین هافبک وسط ایران معرفی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این دیدار که تعدادی از پیشکسوتان ورزش استان نیز حضور داشتند توجه به جایگاه پیشکسوتان در هیئت های مختلف را یک تکلیف دانست و افزود:حفظ حرمت این سرمایه‌ها هرچقدر بالاتر، با برنامه و عمیق تر باشد استواری و بزرگی و قدرت جماعت ورزش افزایش خواهد یافت.
کامیاب با بیان اینکه نباید اجازه داد با رفتاری نادرست زمینه دلخوری پیشکسوتان در رشته‌های مختلف فراهم آید از هیئت‌های ورزشی استان خواست تا ضمن برنامه‌ریزی جهت استفاده از دانش و تجربیات این قشر حرمت آنها در برنامه های مختلف ورزشی حفظ شود.
وی ادامه داد:در مقوله آموزش و تربیت نسل‌های آینده حضور پیشکسوتان و انتقال تجربه های ارزشمند آن ها بزرگترین سرمایه ای است که می تواند ورزش استان را به سمت جلو هدایت کنند.
گفتنی است مجید سلیم پور فوتبالیست پیشکسوت تیم برق شیراز و تیم ملی کشورمان در دهه ۵۰ است که بازی‌های درخشان وی در جام تخت جمشید در حضور بازیکنان بزرگی همچون علی پروین و ابراهیم قاسم‌پور  در آن زمان توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
کد مطلب : ۲۰۶۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما