۰
plusresetminus

روس‌ها می‌خواهند «کشتی نوح»‌ جدیدی به فضا بفرستند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
این فضاپیما قرار است یک مدارگرد ماه باشد که بر روی ماموریت‌های مریخ نیز نظارت کند. تحقیقات زیست‌شناسی یکی از اهداف این ماموریت است. این فضاپیما که بیون-یک ام () نام دارد قرار است پایگاهی باشد برای انجام پروازهای میان‌سیاره‌ای آینده.
به گزارش حافظ خبر، رئیس سازمان فضای روسیه (روسکاسموس) در میان دانشجویان مسکو سخنرانی انجام داد و از برنامه‌های این سازمان برای ارسال یک محموله عجیب به فضا خبر داد. ویکتور سادویچی در آکادمی علو روسیه گفت: «در مجموعه زیست شناسی دانشگاه مسکو ۲۵۰ گونه گیاهی جمع‌آوری شده است.»
روسکاسموس (سازمان فضایی روسیه) طرحی به نام «کشتی نوح» در دست توسعه دارد و در ذیل آن درصدد است شبکه‌ای از مواد زنده روی سیاره را مورد حراست قرار دهد.

ارسال کشتی نوح جدید به فضا توسط روسکاسموس
رئیس این سازمان فضایی، دیمیتری راگوزین، اعلام کرده که آنها قصد دارد مجموعه‌ای از همه موجودات زنده روی زمین را با استفاده از یک فضاپیما تحت عنوان ماموریت «کشتی نوح فضایی» به اعماق آسمان بفرستند.
این فضاپیما قرار است یک مدارگرد ماه باشد که بر روی ماموریت‌های مریخ نیز نظارت کند. تحقیقات زیست‌شناسی یکی از اهداف این ماموریت است. این فضاپیما که بیون-یک ام (Bion-M۱) نام دارد قرار است پایگاهی باشد برای انجام پروازهای میان‌سیاره‌ای آینده.
سخنگوی سازمان روسکاسموس می‌گوید: «ماهواره بیون‌-یک‌ ام از موشک حامل سایوز کاملا جداست و به یک مدار بیضوی شکل در فاصله‌ای نزدیک به ۶۰۰ کیلومتری سطح زمین پرواز خواهد کرد.»
علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۶۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما