تعطیلی ۸ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در شیراز

29 خرداد 1398 ساعت 12:40

رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر از تعطیلی هشت واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن مقررات بهداشتی در شیراز خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «احمد رضازاده» با اعلام این خبر گفت: در پی نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر مراکز حساس، دو کارگاه شیرینی پزی، یک نانوایی، دو رستوران، یک قنادی، یک مرکز عرضه لبنیات سنتی و یک مرغ فروشی به دلیل تخلف از موازین بهداشتی و بی اعتنایی متصدیان به اخطارها و تذکر بازرسان بهداشت محیط تعطیل شد.
او با بیان اینکه این مراکز به دلیل رعایت نکردن مفاد آیین نامه ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی و نداشتن مجوز بهداشتی از مرکز بهداشت تعطیل شد؛ به متصدیان توصیه کرد تا از آغاز فعالیت، مجوز مرکز بهداشت را دریافت کنند.
رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط علاوه بر بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نظارت ویژه ای بر سلامت مواد اولیه مصرفی به ویژه در مراکز حساس دارند و در صورت نیاز، اقدامات قانونی صورت می گیرد.
دکتر رضازاده از تمامی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خواست تا برای حفظ سلامت مصرف کنندگان، با رعایت موازین بهداشتی، از مواد اولیه دارای مجوزهای بهداشتی استفاده کنند.
او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی، موضوع را برای بررسی، به کارشناسان سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.


کد مطلب: 20666

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20666/تعطیلی-۸-واحد-تهیه-توزیع-مواد-غذایی-غیر-بهداشتی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir