۰
plusresetminus
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت:

به تعداد شهرستان درگیر با ملخ شهرستان معین داریم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: 14 شهرستان فارس درگیر مبارزه با ملخ ها هستند و به همین تعداد شهرستان‌ معین مشخص شده که با بسیج امکانات و تجهیزات شهرستان های درگیر را ساپورت می‌کنند.
به تعداد شهرستان درگیر با ملخ شهرستان معین داریم
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در ستاد بحران ملخ این استان با اعلام این خبر افزود:  شهرستان های معین باید از تجربه شهرستان‌های درگیر در ارتباط با شناخت ملخ، نحوه مبارزه و چهارچوب کار بهره ببرند از این رو مدیران و کارشناسان شهرستان‌های معین باید در شهرستان‌های درگیر حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکانات و تجهیزات همه دستگاهها در هر شهرستان باید در اختیار جهاد کشاورزی به عنوان مدیر مبارزه با ملخ قرار گیرد، گفت: تاکنون تشکل‌های بخش خصوصی به خوبی همراهی کردند و  برخی از ارگان‎‌ها نیز داوطلب مشارکت در این امر هستند.
قاسمی اظهار کرد: مبارزه با ملخ نیاز به بسیج همگانی دارد، کشاورزان استان فارس افرادی فهیم هستند که در امر مبارزه همراهی می‌کنند و ما باید قدردان این افراد باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: مدیریت حفظ نباتات به عنوان دبیرخانه مبارزه با ملخ، جهت ایجاد وحدت رویه و بر اساس تجربیات به دست آمده چهار چوب جدید مبارزه ارائه دهد‌.
وی پایش مستمر سموم به کار برده شده در مبارزه با ملخ را ضروری دانست و افزود: مدیریت حفظ نباتات با همکاری مرکز تحقیقات علاوه بر تاثیرگذاری آفت‌کش روی ملخ ، اثرات منفی سم شامل سوزندگی محصول، از بین بردن حشرات مفید و دوره کارنس را به صورت دقیق و جزیی بررسی کنند.
قاسمی از همکاری خوب و شایسته همه دست‌اندرکاران مبارزه با ملخ تقدیر کرد و گفت: جهت پیگیری هر چه بهتر کنترل ملخ مدیران ستادی به عنوان مدیران معین در شهرستان‌‎های درگیر حضور پیدا می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: اخبار مربوط به ملخ صرفا از اداره روابط عمومی این سازمان دریافت شود.
کد مطلب : ۲۰۶۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما