۰
plusresetminus

درنشست هیئت نظارت و ارزیابی سازمان از صدا و سیمای فارس تقدیر شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما در مرکز فارس تشکیل جلسه داد.
درنشست هیئت نظارت و ارزیابی سازمان از صدا و سیمای فارس تقدیر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ میرزایی مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکزاستانها در این نشست ضمن تشکر از مدیرکل صدا وسیمای فارس و معاونین که با برنامه ریزی خوب و پی گیری مسائل توجه ویژه ای به مولفه استانی بودن این شبکه داشتند گفت: مرکز فارس با عنایت به اهمیت هویت بومی و توجه به رسالت شبکه استانی در صدا و چه در سیما این موضوع را در نظر داشته و دستورالعمل های سازمانی در این خصوص را به نحو مطلوب کاملا رعایت کرده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکز تصریح کرد: توجه به تنوع موضوعات، پرداخت متنوع به سوژه ها در قالب های گوناگون برنامه سازی در رادیو و تلویزیون، دقت در استفاده از فضای مجازی و پرداخت مناسب به موضوعات خبری برای طیف های مختلف مخاطبان هدف مرکز فارس را از شبکه های دیگر متمایز کرده است.
میرزایی افزود: با وجود همه محدویت ها مرکز فارس از قالب های مختلف و متنوعی استفاده کرده است که این را می توان از ویژگی های خوب این مرکز برشمرد. توجه به آداب و رسوم مناطق مختلف، نمادهای فرهنگی،دقت در پرداخت به قابلیت های فارس در گستره استانی، تعامل خوب با مخاطبین و راههای مختلف ارتباط با آنها در برنامه های این مرکز به وضوح دیده می شود.
میرزایی با بیان این که مرکز فارس کار نظر سنجی را به طورمرتب انجام و چینش کنداکتور را بر اساس نظر مخاطب انجام می دهد این را نشان از تاکید و توجه دقیق به نظر رییس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در اهمیت و نقش مخاطب در تولید و پخش برنامه ها دانست.
این کارشناس رسانه درک نیاز مخاطبان-استفاده از کارشناسان متعدد و مسلط، بکارگیری طیف متنوعی از مجریان، توجه به ضرورت و جابجایی مجریان بر اساس شکل و محتوای برنامه، انتخاب سوژه های برنامه سازی از جمله نقاط مثبت صدا وسیمای فارس دانست و گفت: مرکز فارس در تربیت و بکارگیری مجریان موفق بوده است و با عنایت به این که مجری  نماینده رسانه است حساسیت مرکز فارس در آموزش مجریان به ویژه تاکید بر رعایت دستورالعمل سازمان در خصوص زبان و ادبیات فارسی قابل توجه است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی مراکز بر تولیدات مردم نهاد اشاره کرد وگفت: این تولیدات می تواند بستر خوبی برای انتقال فرهنگ ها یا اصلاح ناهنجاری ها باشد و صدا وسیمای فارس در بکارگیری این مهم نیز توانمند است و در برنامه های خود این موضوع را مدنظر قرار می دهد.
در این نشست مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: یکی از افتخارات مرکز فارس در کنار سایر توفیقات کسب شده در 3 حوزه سیما، صدا و خبر کنداکتور شبکه فارس است که بر اساس نظر سنجی استان و با توجه به میل و نیاز مخاطب هدف تدوین و به روز می شود.
سهرابی افزود: شبکه فارس در سال های اخیر رشد قابل توجهی در کیفیت بخشی به برنامه ها درشکل و محتوا داشته است و به لطف خدا در تمام حوزه ها از جمله جشنواره ها ی فنی و تولیدی مراکز عنوان برتر برترین ها را کسب کرده است.
وی افزود: شبکه فارس در کنداکتور، برنامه های متنوعی دارد،  از جمله برنامه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تفریحی، سرگرمی، آموزشی ، مذهبی و پزشکی مطرح است و در قالب های مختلف برنامه سازی به برنامه های نمایشی، مستند، برنامه های گفتگو محور و همه مولفه ها توجه می شود.
مدیرکل صدا وسیمای فارس تصریح کرد: شبکه فارس شبکه ای است با تنوع گوناگون در برنامه هاکه این اتفاق مهم به دست همکاران خدوم و پرتلاش این مرکز به نتیجه رسیده است.
سهرابی تاکید کرد یکی از افتخارات ما در سال 94 ترسیم سند چشم انداز 5 ساله مرکز بود که متناسب با حوزه عمل کردیم. امروز در مرکز فارس همه حوزه ها در کنار هم و با هم  در شکل دهی بسیار خوب سهیم هستند کارهای بسیار خوبی در بحث تلویزیون اجتماعی در حوزه فضای مجازی و کل حوزه های پیام انجام شده است و هدف این است که انشاء الله با سرعت بیشتر به سمت مطلوب ها حرکت کنیم.
مدیرشبکه استانی فارس خاطرنشان کرد توفیقات به دست آمده به معنای رسیدن به نقطه مطلوب نیست و برای دست یابی به جایگاه واقعی رسانه در طراز جمهوری اسلامی ایران باید به جدیت تلاش کرد و در این مسیر حوزه های نظارتی و ارزیابی در نشان دادن راه مطلوب و جلوگیری از هدر رفت امکانات و ظرفیت ها نقش منحصر به فردی دارند.
وی با قدردانی از حضور جمعی مدیران مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما رضایت این مجموعه تخصصی از عملکرد صدا وسیمای فارس در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی را افتخاری دیگر برای خود و همکاران پرتلاش این مرکز دانست.
 
کد مطلب : ۲۰۶۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما