۰
plusresetminus

احداث "آتش بر" در سطح 10 کیلومتر از اراضی ملی شهرستان لارستان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴
به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی های احتمالی در مناطق بحرانی و حساس به آتش سوزي شهرستان لارستان 10 کیلومتر آتش بر احداث شد.
احداث "آتش بر" در سطح 10 کیلومتر از اراضی ملی شهرستان لارستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی های احتمالی در مناطق بحرانی و حساس به آتش سوزي شهرستان لارستان 10  کیلومتر آتش بر احداث شد.
منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: با اشاره به افزایش دما و خطر وقوع آتش‌سوزی احتمالی در سطح عرصه های جنگلی و مرتعی در "منطقه بحرانی کرمستج" شهرستان لارستان  10 کیلومتر آتش بر احداث شد.
رضایی افزود: این اقدام به همت اداره منابع طبیعی شهرستان لارستان و با همکاری شورا ودهیاری این منطقه و در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی انجام شده است.
وی از آماده سازی تیم های واکنش سریع و عملیاتی برای اطفا حریق های احتمالی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: گشتهای ویژه و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به مشارکت دامداران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی درجهت پیشگیری از حوادث طبیعی بویژه حریق و آسیبهای جدی به عرصه های منابع طبیعی خواستار همکاری و تعامل  بیشترمردم و بهره برداران در راستای فعالیتهای پیشگیرانه و جلوگیری از آتش سوزی در این عرصه ها شد وگفت: فرهنگسازی در بین روستاییان و تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت نقش بسزایی در جلوگیری از تخریب و آسیبهای وارده به این عرصه ها دارد.
وی در پایان ضمن قدردانی از گروههای مردمی كه در عملیات های اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی شهرستان حضور داشتند ، از مردم خواست در صورت مشاهده حریق در عرصه ها با شماره تلفن رایگان 1504 يگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل فرمايند .
کد مطلب : ۲۰۶۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما