استاندار فارس در جلسه با مدیران حج و زیارت:

زائران استان فارس، سفرای فرهنگ غنی کشور در مراسم حج باشند/ ملت‌ها با ایجاد دیپلماسی عمومی در تقویت مناسبات اثرگذار هستند

2 تير 1398 ساعت 7:57

دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه با مدیران حج و زیارت استان با تاکید بر اینکه زوار ایرانی سفرای فرهنگی، ملی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج که کنگره بین المللی کشورهای اسلامی است، محسوب می شوند، افزود: رفتار و اعمال ما معرف عقاید فرهنگ و منش ملی ما است


به گزارش حافظ خبر، نماینده عالی دولت در استان فارس از دست اندرکاران برگزاری مراسم حج در استان خواست زوار ایرانی را ضمن به جا آوردن اعمال حج بر اساس اعتقادات دینی ما به سمت رعایت قوانین حاکم بر کشور میزبان هدایت کرده و از وقوع اتفاقات احتمالی جلوگیری کنند.
 
 وی ادامه داد: در مراودات کشورهای اسلامی دولت ها ممکن است سیاست های رسمی را دنبال کنند اما ملت ها می توانند با ایجاد دیپلماسی عمومی در تقویت مناسبات اثرگذارتر باشند.
 
استاندار فارس با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از زوار استان فارس سالانه عازم کشورهای عراق، سوریه عربستان و یا شهرهای زیارتی داخل کشور می شوند، اظهار کرد: انتظار می رود مدیران و متولیان حج و زیارت در استان فارس نیز برنامه ریزی هایی برای جذب زائران از این مقاصد به استان داشته باشند.
 
وی جذب گردشگران زیارتی را فرصتی مناسب رای تقویت دیپلماسی عمومی و تبادلات فرهنگی بین کشورهای اسلامی و همچنین زمینه ساز رونق اقتصادی در استان دانست.
 
دکتر رحیمی همچنین آشنایی گردشگران با  مهمان نوازی و فرهنگ غنی استان فارس را زمینه سازی برای خنثی شدن تبلیغات نادرست بنگاه های صهیونیستی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران دانست.


کد مطلب: 20691

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20691/زائران-استان-فارس-سفرای-فرهنگ-غنی-کشور-مراسم-حج-باشند-ملت-ها-ایجاد-دیپلماسی-عمومی-تقویت-مناسبات-اثرگذار-هستند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir