۰
plusresetminus
در دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز مطرح شد:

وقوع 90 حریق و 165 هکتار سوخته در سه ماهه اول فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۹
مدیر کل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۰ فقره حریق در سطح ۱۶۵ هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس بوقوع پیوسته است اظهار داشت:در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۱ فقره به وسعت ۱۱۹ هکتار حریق در عرصه ها بوقوع پیوست.
وقوع 90 حریق و 165 هکتار سوخته در سه ماهه اول فارس
به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس دکتر شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی فارس با امیر خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید عباس دوران شیراز دیدار و درخصوص همکاری های مشترک در راستای هلی برن نیرو در عملیات اطفاء حریق در شرایط بحرانی و مواقع ضروری آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی گفتگو کرد.
در این دیدار صمیمانه که فرمانده پایگاه آموزش منطقه درودزن و مدیر املاک پایگاه شهید دوران،فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی فارس و رئیس اداره استعدادیابی اداره کل نیز حضور داشتند ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به اینکه در فصل گرما هر لحظه امکان شعله ور شدن آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی وجود دارد اظهار داشت:پیشگیری از آتش سوزی و نیز کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی نیازمند بکارگیری تجهیزات پیشرفته و تخصصی از جمله بالگرد بویژه در مناطق صعب العبور است.
منتصری با بیان اینکه هلي برن نیروهای تخصصی هنگام وقوع آتش سوزی در زمان مناسب و طلایی بسیار مهم است تصریح کرد: بخش عمده ای از اراضی جنگلی و مرتعی در مناطق صعب العبور قرار دارند که برای اطفای حریق آنها باید از بالگرد و تجهیزات به روز استفاده کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد  ۹۰ فقره حریق در سطح  ۱۶۵ هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس بوقوع پیوسته است اظهار داشت:در مدت مشابه سال گذشته نیز  ۳۱ فقره به وسعت ۱۱۹ هکتار حریق در عرصه ها بوقوع پیوست.
وی متوسط آتش سوزی در سال جاری در هر فقره را  ۱/۹ هکتار عنوان کرد و گفت: متوسط حریق در سال گذشته در هر فقره آتش سوزی  ۳/۹هکتار بوده است و این امر نشانگر سرعت عمل نيروها در كنترل قابل ملاحظه  حریق در سطح عرصه های منابع طبیعی استان است.
مدیر کل منابع طبیعی فارس همچنین ضمن قدردانی فراوان از احساس مسئولیت و حضور به موقع وسرعت عمل نیروها پایگاه هوايي شهيد دوران در اطفاء حریق کوههای کیلاق شهرستان فراشبند و دیگر حریق های بوقوع پیوسته در نقاط استان طی عملیاتهای متعدد خواستار تداوم و گسترش این همکاری ها با مجموعه منابع طبیعی شد.
امیر خلبان اسماعیل لشکری در این نشست با اشاره به اهمیت حفاظت از جنگلها و پیشگیری از وقوع حریق در طبیعت گفت:تلاش مسئولان و نیروهای خدوم منابع طبیعی در حفاظت و پاسداشت عرصه های منابع طبیعی برای مردم و مسئولان آشکار و زحمات ارزشمند این نیروها در مقابله با حریق در این عرصه ها علارغم مشکلات، کمبودها و نارسایی ها قابل ستایش است.
وی همچنین از مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی بدلیل همکاری در تعیین تکلیف اراضی و املاک محوطه پایگاه قدردانی کرد آمادگی خود را درارائه  خدمات ویژه هوایی و استفاده از ظرفیتهای پروازی پایگاه شهید دوران از جمله جابجایی نیروها،انجام سورت های پروازی،انتقال بار و اقلام حیاتی به منابع طبیعی اعلام کرد.
لازم به ذکر است عملیات اطفاء حریق منطقه کیلاق شهرستان فراشبند باهمکاری نیروها و بالگردهای پایگاه هوایی شهید انجام گرفت.
کد مطلب : ۲۰۷۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما