۰
plusresetminus

جیب‌های خالی کارگران کارخانه قند فسا را به خیابان کشاند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۴
بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه قند فسا در جلو فرمانداری ویژه این شهرستان به علت عقب‌ماندگی ۵ ماهه حقوقشان تجمع کردند.
جیب‌های خالی کارگران کارخانه قند فسا را به خیابان کشاند
به گزارش حافظ خبر، در دی‌ماه ۹۷ خبری از عقب‌ماندگی حقوق کارگران شهرداری و کارخانه قند فسا به خبرگزاری فارس رسید که خبرنگار ما این جریان را از دو ارگان مربوطه پیگیری و گزارشی در آن ماه منتشر کرد.
 در این راستا، مسئول بازرسی کارخانه قند شهرستان این خبر را رد و ادعا کرد که حقوق کارگران این کارخانه هرماه و در تاریخ مقرر خودپرداخت می‌شود؛ اما این‌گونه نبود.
 صبح امروز نیز جمعی از کارگران کارخانه قند فسا در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

 
کارخانه بدهکار و در حال تعطیلی
 یکی از کارگران معترض اظهار می‌کند: کارگران شرکتی این کارخانه چهار و کارگران فصلی نیز پنج ماه است که حقوق و بیمه خود را دریافت نکرده‌اند، حتی کارخانه قبل از این هم، بیمه ۱۲ ساعته ما را ۸ ساعت پرداخت می‌کرد.
 وی بابیان اینکه تا کنون سابقه پرداخت مرتب حقوقمان وجود نداشته، ادعا می‌کند: همیشه پس از تجمع و اعتراضات کارگران، حقوق پرداخت می‌شود وگرنه ما در حالت عادی حقوقی را دریافت نمی‌کنیم.
 کارگری میان‌سال و باسابقه جلوآمده و می‌گوید: ۲۷ سال است که کارگر این کارخانه‌ام و می‌دانم که با فروش تفاله‌ها هم می‌توان درآمدزایی کرد؛ کارخانه سود دارد اما چرا باید با سود آن درجایی دیگر سرمایه‌گذاری کرد؟
 وی ادامه می‌دهد: حقوق ما را پرداخت نمی‌کنند اما دریکی از روستاهای شهرستان، مدرسه‌ای را بانام خود می‌سازند.
یکی دیگر از کارگران هم جلوآمده و عنوان می‌کند: کارخانه بدهکار چغندرکار، بیمه، کارگر و...است؛ کارخانه در حال تعطیلی بوده و این در حالی است که وسایل‌های آن در حال فروش است.

یکی دیگر از کارگران بیان می‌کند: فرزندم دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد اقلید با شهریه هشت‌میلیونی است؛ برای پرداخت شهریه این ترم او، مجبور به فروش موتور خود و قرض از آشنایانم شدم.
وی ادامه می‌دهد: تا کنون 10 بار به فرمانداری رفتیم، اما پیگیری نمی‌شود و خود رئیس کارخانه نیز تنها وعده‌های بی‌عمل نثارمان می‌کند.
 کارگری از راه ندادن فرزندش در مدرسه به خاطر ۵۰ هزار تومان، کارگری دیگر از نزدیک بودن قطع شدن برق منزلش به علت عدم پرداخت قبض، دیگری از برنامه بانک برای تصرف منزلش به علت سه میلیون قسط عقب‌مانده و دیگری نیز از داشتن بیمار در منزل و عدم داشتن اعتبار بیمه گلایه می‌کند.
فرد میان‌سالی نیز می‌گوید: مگر حضرت محمد(ص) نفرمودند که تا عرق کارگر خشک نشده باید مزد آن را پرداخت کرد؟! عمل به اسلام کو؟
 وی افزود: بین ۱۳ تا ۲۰ میلیون از کارخانه طلبکاریم؛ برای ۲۰۰ هزار تومان مساعده خواستیم، اما گفتند نداریم و بروید.

کارگر میان‌سال می‌گوید: به نیکوکاران بگویید نروند برای ساخت مدرسه که آن وظیفه دولت است، هزینه کنند؛ پول آن را به کارخانه بدهید تا به ما بدهند.
 در آخر فرد دیگری من را مخاطب قرار داده و اظهار می‌کند: تک‌تک این ۲۵۰ نفر حق به گردن شما دارند، چون وظیفه‌ای را داشته و می‌توانید پیگیری کنید؛ مدیون هستید درصورتی‌که حرف‌هایمان را به  مسئولان ارجاع ندهید.
پس‌از آن قصد پیگیری جریان، از جانب رئیس کارخانه قند و فرماندار ویژه شهرستان را داشتیم که ریاست کارخانه پاسخگو نبود. فرماندار شهرستان نیز در متن پیامی از موکول شدن نتیجه به جلسه‌ای که با حضور نمایندگان کارگران و دستگاه‌های ذی‌ربط در فرمانداری تشکیل می‌شود، خبر داد.
فارس
کد مطلب : ۲۰۷۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما