۰
plusresetminus

کلنگ زدن معاون وزیر برای شهرداری صدرا 100 میلیون تومان آب می‌خورد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۲
تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز نسبت به تخصیص 100 میلیون تومان برای حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در آیین کلنگ زنی پروژه‌های صدرا اعتراض کرد.
کلنگ زدن معاون وزیر برای شهرداری صدرا 100 میلیون تومان آب می‌خورد
به گزارش حافظ خبر، به نقل از پاتوق خبری تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز، مقرر شده هیئتی برای کلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح عازم شهرجدید صدرا شود. در رأس این هیئت مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد. 
نتایج تحقیقات دانشجویان تشکل آرمان (عدالتخواه) دانشگاه شیراز حکایت از آن دارد که دست و دل بازی‌هایی عجیب و نامعمول پیرامون این مراسم در حال وقوع است. دست و دل بازی‌هایی که چندان معقول و حساب شده دیده نمی‌شود. 
متاسفانه مسؤولان شهرداری صدرا و اعضا شورای شهر نیز در پی آن هستند که هزینه‌های این مهمان نوازی‌های شائبه برانگیز خود را نیز نه از جیب خود بلکه از کیسه بیت المال تأمین کنند. 
ماجرا از این قرار است که شهرداری صدرا برای پذیرایی از آقای جمالی نژاد و هیئت همراه و سایر مهمانان مربوط و نامربوط، درخواستی مبنی بر تخصیص مبلغ 100 میلیون تومان را به شورای شهر صدرا ارائه کرده و تمام اعضا شورا شهر صدرا نیز خود را حاتم طایی کیسه بیت المال دانسته و بی‌درنگ موافقت خود را نسبت به این موضوع اعلام داشته‌اند و طی یک کار گروهی کم نظیر و ستودنی با اکثریت مطلق آراء با این درخواست شهرداری موافقت به عمل آمده است.
به راستی مگر میزبانی از معاون وزیر و همراهانش شامل چه مواردی است که باید چنین مبلغ نامعقولی به آن اختصاص داده شود!؟ دعوت کردن از این تعداد مهمان که هزینه‌های غیرضروری گزافی به همراه خواهد داشت چه توجیهی دارد!؟
تاسف بارتر آنجایی است که به یاد آوریم این گشاده دستی‌ها در شهری روی می‌دهد که شهروندانش هنوز از امکانات شهری اولیه مطلوب در زمینه‌هایی همچون حمل نقل و کتابخانه محروم هستند و بسیاری از تاسیسات شهری آن نیازمند تکمیل و بازسازی است. 
دست و دل بازی‌ها از جانب شهرداری و شورای شهر شهری است که پاکبان‌هایش کماکان به گفته خود در دریافت کامل حقوق ناچیزشان و یا حق بیمه خود دچار مشکل هستند.
گذشته از این موارد، ملک زاده شهردار صدرا در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده که طرح‌هایی که کلنگ زدن آغازین آنها 100 میلیون تومان آب می‌خورد، 200 میلیارد تومان نیز در مرحله اجرا هزینه در پی خواهد داشت.
 نخست آنکه کدام کارشناسان خبره‌ای به صرفه بودن و وجود نیاز واقعی در شهرصدرا به چنین طرح‌های پرهزینه‌ای را سنجیده‌اند!؟
و دیگر آنکه آیا بیم آن نمی‌رود که دست و دل بازی‌های غیرعادی دیگری نیز در این برآورد دویست میلیارد تومانی رخ داده باشد!؟ به راستی این دویست میلیاردتومان قرار است هزینه چه اتفاق‌هایی شود!؟
نهادهای بالادستی و مسؤول و همچنین نهادهای نظارتی تا چه موقعی به انفعال خود نسبت به شهرداری و شورای شهر عجایب‌شهر صدرا ادامه می‌دهند؟ سریال پشت پرده‌های این عجایب‌شهردر ادامه چگونه پیش خواهد رفت!؟ حامیان و پشتیبانان این نابسامانی‌ها چه کسانی هستند!؟ چه موارد برجسته دیگری از این عجایب‌شهر رو خواهد شد!؟ به گوش باشید...
کد مطلب : ۲۰۷۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما