۰
plusresetminus

معاون اول رییس جمهور وارد استان فارس شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح مهم صنعتی و عمرانی دقایقی پیش وارد استان فارس شد و در بدو ورود به فرودگاه لامرد از سوی استاندار فارس و جمعی از مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور وارد استان فارس شد
به گزارش حافظ خبر، معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح مهم صنعتی و عمرانی دقایقی پیش وارد استان فارس شد و در بدو ورود به فرودگاه لامرد از سوی استاندار فارس و جمعی از مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور همچنین در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر خود به استان را بازدید از برخی طرح‌های مهم در دست اجرا و تصمیم گیری برای رفع موانع پیش روی اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: برخی از این طرح‌ها جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار است.
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه در این سفر از پروژه آلومینیوم جنوب بازدید خواهد شد، خاطر نشان کرد: توسعه کشور به شدت به صنعت آلومینیوم نیازمند است. ظرفیت ایران در تولید آلومینیوم محدود است و بخش وسیعی از مواد اولیه این صنعت از خارج وارد می شود. 
وی با اشاره به اینکه تولید آلومینیوم به میزان زیادی از انرژی نیازمند است، افزود: به همین دلیل اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس در این صنعت پیشرفت کرده اند اما ایران با وجود سابقه طولانی که در این صنعت دارد، همچنان نیازمند اقدامات جدی و برداشتن گام های بزرگ در این صنعت است. 
دکتر جهانگیری ادامه داد: یکی از مهمترین طرح های صنعت آلومینیوم در شهرستان لامرد در حال اجرا است که حجم سرمایه گذاری آن به چند میلیارد دلار و چند هزار میلیارد تومان می رسد. بهره برداری از این پروژه قدری طولانی شده به همین دلیل در این سفر این طرح را مورد بازدید قرار خواهم داد تا اگر موانعی وجود دارد برای رفع این موانع تصمیم گیری شود و ظرف امسال و یا سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.
معاون اول رییس جمهور بازدید از دو طرح بزرگ در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی را از دیگر برنامه های سفر یک روزه خود به استان فارس برشمرد و اظهار داشت: بازدید از شرکت پترو پیمان دانا و نیز پالایشگاه سپهر پارسیان نیز از برنامه های این سفر خواهد بود که حجم سرمایه گذاری قابل توجهی در این دو طرح صورت گرفته و نقش موثری در توسعه کشور ایفا خواهد کرد. 
وی افزود: در دو سال پایانی دولت دکتر روحانی باید تمرکز خود را در مجموعه ای از طرح های بزرگ در دست اجرا در کشور معطوف کنیم که هر چه زودتر به نتیجه رسیده و آماده بهره برداری شود. 
دکتر جهانگیری اضافه کرد: در ادامه این سفر به شهرستان جهرم خواهیم رفت و در آنجا طرح های آب آشامیدنی و نیروگاه برق مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در جلسه ای نیز با مدیران استان مسائل و تنگناها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم که در این سفر بخشی از مشکلات و موانع پیش روی استان فارس برطرف شود.
کد مطلب : ۲۰۸۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما