۰
plusresetminus

افتتاح ساختمان جدید دادگستری گراش با حضور رئیس کل دادگستری فارس

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی که در رأس هیئت عالی قضایی به جنوب استان سفر کرده بود ضمن افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان گراش مشکلات قضایی و حقوقی 40 نفر از مراجعان را بررسی کرد.
افتتاح ساختمان جدید دادگستری گراش  با حضور رئیس کل دادگستری فارس
به گزارش حافظ خبر، رییس کل دادگستری فارس در آیین گشایش دادگستری گراش با تقدی از خیرین گفت: نیک‌اندیشان گراش ما را در استان سرافراز کرده‌اند. این‌ها باقی صالحات است و در دورانی که در جنگ اقتصادی به سر می بریم خیرین با کمک های خود می توانند به سربلندی کشور در این جنگ نابرابر کمک نمایند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در جمع مردم و مسئولین گراش گفت: کسی که کوچک‌ترین قدمی برخلاف آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری بردارد خائن‌ترین افراد است و ما در دستگاه قضایی استان تلاش می کنیم هدفی که شهدا داشتند را دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه از زمان انتصاب حضرت آیت‌الله رییسی به ریاست قوه قضائیه به اندازه چند سال کار شده است گفت: ریاست قوه قضاییه با یک روحیه جهادی وارد شده‌اند و ما هم در استان فارس باید همین روحیه را دنبال  کنیم.
رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: استان فارس بزرگترین حوزه قضایی کشور است و در راستای برنامه‌های رییس جدید قوه قضاییه برنامه اصلی ما نیز حفظ کرامت و احترام به مردم است . وی تصریح کرد: ما مسئولین قضایی در سطح استان را از جمع قضاتی برگزیده ایم که به تکریم ارباب رجوع  و حفظ حرمت مردم شهرت دارند.
رییس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه بدنه قضایی استان از سالم‌ترین‌ قضات و کارکنان  کشور تشکیل شده است گفت: این امر باعث نخواهد شد اندک خطا های موجود در بدنه دادگستری را نادیده بگیریم و در همین راستا اگر قاضی و یا کارمندی در مجموعه خطا کند برخورد شدید می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم فساد شکل بگیرد چرا که دادگاه ملجا مردم است و در ملجا و پناهگاه وجود هر گونه فساد توجیه ناپذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به وضعیت خوب امنیت شهرستان گراش گفت: بر اساس آمارهای موجود جرم اول گراش مواد مخدر است بنابراین از دادستان گراش می خواهم تا با قدرت و قاطعیت با عوامل توزیع مواد مخدر برخورد نمایند و اجازه جولان و فعالیت را از این افراد بگیرند.
این مقام ارشد قضایی استان گفت: شهر گراش از شهرهای امن در استان است  اما به قضات و مسئولین قضایی این حوزه توصیه می کنم جدیت و قاطعیت در برخورد با عوامل ناامنی و مرتکبین جرائم مهم را در دستور کار قرار دهید تا امنیت مناسب امروز تثبت و تداوم داشته باشد.
موسوی بر برخورد با مظاهر علنی فساد و بی‌بندباری فرهنگی تاکید کرد و بیان داشت : ما این همه شهید نداده‌ایم که سگ بگرداند یا فرهنگ بی حجابی و برهنگی را رواج بدهند بنابراین با این موارد به شدت برخورد می‌شود همانگونه که در مرکز استان این طرح را شروع کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: مردم گراش به حیا و عفت شهره هستند وبه هر وسیله باید از حریم مردم که به فرهنگ غنی و اصیل اسلامی  پایبند هستند دفاع کنیم و اجازه ترویج بی بند و باری های فرهنگی را ندهیم .
رییس کل دادگستری فارس در ادامه با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه در امر کاهش جمعیت کیفری گفت: زندان جای کسانی است که ناامنی ایجاد می‌کنند بنابراین ما در دادگستری استان سیاست هایی را در راستای جلوگیری از زندانی شدن زندانیان مالی غیر عمد ارائه کرده ایم که تا کنون موفق به کاهش چشمگیر این زندانیان  و آزادی آنان شده ایم.
وی تصریح کرد: وجود ۳۰ نفر زندانی با توجه به حجم پرونده ها آمار زیادی نیست  اما در این بین اگر زندانیان جرائم مالی غیر عمد و یا مهریه نیز وجود داشته باشد باید زمینه آزادی آنان با استفاده از تأسیسات قانونی فراهم گردد.
رئیس کل دادگستری استان فارس پیشگیری از تشکیل پرونده را از برنامه‌های اساسی مدیریت جدید در دادگستری استان خواند و خاطر نشان کرد: آمار صلح و سازش در گراش بالا است  و این امر نشان دهنده ظرفیت بالای بزرگان ، معتمدین و ریش سفیدها در شهرستان است بنابراین باید تلاش نمایئم از این ظرفیت به صورت ویژه در راستای بسط وتوسعه فرهنگ صلح و سازش استفاده شود.
پس از این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس و هیئت همراه ضمن افتتاح ساختمان دادگستری شهرستان گراش مشکلات قضایی و حقوقی 40 نفر از مراجعین را  بررسی و در چارچوب قانون جهت رفع مشکلات دستوراتی صادر گردید.
گفتنی است ساختمان دادگستری شهرستان گراش در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و زیربنای 1700 متر در سه طبقه ساخته شده است.
کد مطلب : ۲۰۸۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما