۰
plusresetminus

پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۶
رئیس پلیس فتا استان هشدار داد: ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه پيرامون قطع يارانه، همچنان یکی از شگردهای رایج مجرمان سایبری است.
پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ "حبیب اله رجبلی" گفت: در مناسبت‌ها و رویدادهای خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن ها طراحی شده‌ است هستیم.
سرهنگ "رجبلی" ادامه داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام براي دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و ... از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است که متأسفانه تعدادی از شهرودان در دام مجرمان گرفتار شده اند و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.
این مقام انتظامی گفت: اطلاعات مهم بانکی از قبیل شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی هستند.
وی تاکید کرد: لازم و ضروری است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نكنند و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس تصريح كرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال يا با شماره تلفن  07121827804با كارشناسان فتا در ميان بگذارند.
 
کد مطلب : ۲۰۸۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما