13000 نماینده شورای نگهبان، ناظر بر انتخابات فارس

26 تير 1398 ساعت 8:29

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: حدود 13 هزار ناظر در گروه‌های سه تا پنج نفره در تمام شعب اخذ رای کار نظارت بر این انتخابات در استان فارس را بر عهده خواهند داشت.


به گزارش حافظ خبر، حسن جوکار در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به بیست و ششم تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از مهمترین نهاد‌های انقلاب و اسلامیت نظام، جمهوریت نظام و یا همان مردم سالاری و تفسیر قانون اساسی از اهداف تاسیس این نهاد انقلابی است.
وی افزود: برگزاری انتخابات مهمترین وظیفه شورای نگهبان است و اعضای این شورا در این سال‌ها همواره تلاش کردند تا انتخابات را حق الناس بدانند.
جوکار گفت: سلامت، مشارکت حداکثری و امنیت در انتخابات از دغدغه‌های شورای نگهبان است که این‌ها اتفاق با اجرای قانون رخ می‌دهد.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس افزود: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه در سه هزار و ۲۰۰ شعبه در ۲۹ شهرستان و ۵۵ بخش برگزار می‌شود.
جوکار افزود: حدود ۱۳ هزار ناظر در گروه‌های سه تا پنج نفره در تمام شعب اخذ رای کار نظارت بر این انتخابات در استان فارس را بر عهده خواهند داشت.
وی با بیان این که شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها مستقل و فرا جناحی کار می‌کند، افزود: سلامت اخلاقی، سلامت اقتصادی و التزام عملی به جمهوری اسلامی برای احراز صلاحیت یک نامزد انتخاباتی بسیار مهم است.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: حساسیت و دقت شورای نگهبان برای انتخاب ناظران انتخابی بسیار بالاست و به همین دلیل تلاش می‌شود که تا زمان انتخابات شبکه ناظران انتخابات در کلاس‌های آموزشی مرتبط و بصیرت شناسی شرکت کنند.


کد مطلب: 20907

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20907/13000-نماینده-شورای-نگهبان-ناظر-انتخابات-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir