در معدن خاک نسوز آباده چه می گذرد؟

31 تير 1398 ساعت 13:49

به بهانه ی برگزاری مجمع عمومی معدن خاک نسوز(استقلال) سوالاتی در خصوص گزارش انتشار یافته پیرامون فعالیت معدن، از سوی تعدادی از جوانان انقلابی آباده و سهامداران در فضای مجازی منتشر شد.


به گزارش حافظ خبر، برخی از مطلعین و فعالان عرصه های اجتماعی شهرستان آباده، در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالانه معدن خاک نسوز آباده، سوالاتی را در فضای مجازی طرح کردند که این پایگاه تحلیلی - خبری نیز بنا به رسالت ذاتی خود این موارد را منتشر می کند.
لازم به ذکر است انتشار این مطلب به عنوان تائید یا رد نظرات سوال کنندگان که اسامی آن ها نزد تحریریه آباده نما محفوظ می باشد، نیست.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در این متن آمده است: به بهانه ی برگزاری مجمع عمومی معدن خاک نسوز (استقلال) سوالاتی در خصوص گزارش انتشار یافته پیرامون فعالیت معدن، می باشد که امید است مسولین مربوطه (شورای محترم شهر، هیئت مدیره و مدیر عامل معدن) به لحاظ رعایت حقوق قانونی سهامداران،و احیای حقوق عامه پاسخ لازم را ارائه نمایند.
1_ میزان تولید خاک کربن دار، علت تولید چندبرابری، ارزش بهای تمام شده ی آن، میزان فروش این خاک گران و کمیاب را در تاریخ معدن جهت استحضار عموم و سهامداران اعلام نمایید.
2_ کاهش حدود سه برابری باطله برداری(با توجخ به کور شدن سینه کارهای تولید) را مفصلا توضیح دهید.
(به خوبی بر همگان بویژه اهل معدن روشن است که عدم هزینه ی حدود سه ملیاردی باطله برداری، نزدیک به دو برابر در سال بعد هزینه تحمیل می کند.)
3_ تناقضِ گزارش کاهش هزینه ی سوخت ماشین آلات،با ادعای استفاده ی بیشتر از ماشین آلات ، بمنظور جایگزینی پیمانکاران چگونه توجیه پذیر است.
4_ افزایش اضافه کاری سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ علی رغم کاهش ۲۸۰۰۰۰ تن ماده معدنی و همچنین کاهش یک میلیون و دویست هزار تن باطله برداری در سال ۹۷ را چگونه ارزیابی می کنید؟
5_ آیا واقعیت دارد از فروش بی سابقه ی سال ۹۶ به مبلغ بیش از ۵۲ ملیارد تومان(به لحاظ حفظ مشتریان) و فروش مدت دار، ۲۰ ملیارد تومان از مبلغ فوق در سال ۹۷ به حساب شرکت واریز گردیده؟
*و از قضا این مبلغ همان مبلغ ادعایی شما در جدول پرداخت بدهی هاست*
6_ طبق گزارش منتشرشده، آیا کاهش هزینه بهره وری تولید(در جدول) برای شرکت بار مثبت دارد یا منفی؟ لطفا تشریح نمایید.
7_ لطفا گزارش کاملی از وضعیت کارخانه آجر، چینی بهداشتی صدف ۱، کارخانه صدف ۲ آترین (مبلغ دریافتی اجاره بهای آن از ابتدای سال تا کنون) با جزئیات قابل داوری به سهامداران تقدیم نمایید.
8_ در جدول گزارش ارائه شده ، کاهش هزینه ی پیمانکاران به معنی کاهش مبلغ تناژ پیمانکاری بوده است.
*(برای قضاوت سهامداران و مردم ارائه جزئیات لازم است)*
9_ امکان دارد صادقانه کلیه اقدامات شرکت در پیگیری بازنشستگی کارگران، کاهش حقوق دولتی، افزایش ۱۷ هکتاری، دقیقا در چه زمانی اتفاق افتاده است؟
*(مستندات تاریخ دار)*
10_ مبلغ ۷۳۶ میلیون تومان اجاره بهای پیشنهادی کارخانه ی صدف ۲ (آترین) *از تاریخ ۹۶/۹/۱ الی ۹۸/۱/۱* بوده است، علت مخالفت آن روز و از دست دادن مبلغ ۷۳۶ میلیون چه بود؟ و همچنین هزینه های ۱۶ ماهه چه مبلغی شده است؟
(سهامدارن منتظر پاسخگویی شما پیرامون سود از دست داده و هزینه های انجام شده ی ۱۶ ماهه هستند)
11_ در مقایسه های سود سال ۹۴ تا ۹۷:
الف : آیا بعداز اعلام سود ۱۵۰ تومانیِ سال ۹۶، سود سهام پرداخت شد؟
آیا ۲۵% سود اعلامی، شرکت را به دارایی بدهکار نکرد؟
ب : این بحران نقدینگی و تعهدات بر زمین مانده و طلبکار کردن دارایی، با کدام ملاک، در ارزیابی شما عالی است؟
12_ ماجرای کسری حدود ۲۰۰ هزار تن خاک در سال ۹۶ به جهت اهمیت موضوع، صادقانه برای سهامداران تشریح گردد.
الف : اگر تخلفی صورت گرفت چرا مسولین مربوطه به عنوان مسئول پیگیری مستندات خود را به مراجع ذی صلاح و مراجع قضایی جهت برخورد مقتضی و احیای حق الناس، ارائه نکردند؟
ب : اگر تخلفی صورت نگرفته بود و صرفا یک شایعه بود چطور در جلسات عمومی شورای شهر و هیئت مدیره، دائما از آن به عنوان خیانت یاد می شد؟
13_میزان خاک ادعائیِ صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکمنستان و کویت را اعلام نمایید.
14_ جزئیات علت سقوط شرکت در بورس، به عنوان امانت به سهامداران اعلام نمایید.
15_ در مصاحبه مذکور چرا به جزئیات سود ۸۷۲۳۵۰۰۰۰۰ (هشت میلیارد و هفتصد و بیست و سه میلیون و پانصدهزار تومان) هیچ اشاره ای نشده است؟
الف : چرا امسال هم مثل سال های ننگین معدن، اُفت خاک لحاظ نشده است و سود آن اعلام شده؟
ب : شنیده ها حاکی از آنست که بخاطر اعلامِ سودِ ۸۰۰ میلیون تومان بدهیِ حقوقِ دولتی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بدهیِ مجدد به دارایی پرداخت خواهیید کرد.
 
آباده نما


کد مطلب: 20926

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20926/معدن-خاک-نسوز-آباده-می-گذرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir