تجهیز عرصه های منابع طبیعی فارس به دو دستگاه خودرو آتش نشانی جنگلی

1 مرداد 1398 ساعت 11:55

دو دستگاه خودرو آتش نشان جنگلی جهت تامین و تجهیز ناوگان اطفای حریق در اراضی جنگلی به منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اختصاص یافت.


به گزارش حافظ خبر، دو دستگاه خودرو آتش نشان جنگلی جهت تامین و تجهیز ناوگان اطفای حریق در اراضی جنگلی به منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اختصاص یافت.
سرهنگ الوند اصل فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: هزینه مورد نیاز برای خرید این خودروها ازمحل اعتبارات ملی و توسط سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور تامین شده است.
وی با اشاره به حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی به خصوص حوزه جنگلهای زاگرس در استان فارس افزود:منابع جنگلی این حوزه به لحاظ گستردگی و تراکم پوشش گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نیازمند احیا و مراقبت بیشتری است.
سرهنگ الوند اصل با توجه به بارش های مناسب جوی در سال گذشته و ابتدای سال جاری در فارس و نیز افزایش بیش از حد پوشش گیاهی در سطح استان اظهار داشت: تعداد حریق های بوقوع پیوسته در عرصه های طبیعی و نیز وقوع زود هنگام آتش سوزی در اوایل فصل گرما در فارس با توجه به  گستردگی مناطق جنگلی در این استان موجب شده تا با پیگیریهای انجام گرفته در این راستا این دو خودرو به استان فارس اختصاص یابد.وی تعداد خودروهای آتش نشانی خریداری شده از سوی سازمان جنگلها برای ادارات منابع طبیعی در سطح کشور را 20 دستگاه عنوان کرد و گفت: این خودروها با توجه به بحرانی بودن تعداد مناطق جنگلی و تنها در برخی استانها از جمله استان فارس خریداری و توزیع شده است.
وی با اشاره به کمبود خودرو برای گشت های شناسایی بویژه در مناطق جنگلی صعب العبور فارس تصریح کرد: قطعا تأمین تجهیزات خودرویی و امکانات اطفاء حریق علاوه بر مهار و کنترل سریع آتش نقش چشمگیری در  مدیریت سریع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی دارد.
لازم به ذکر است:خودرو آتش نشانی جنگلی آمیکو دارای دو  مخزن اصلی آب به حجم 800 و 80 لیتری و یک مخزن فوم(کف)30 لیتری با سیستم موتور پمپ دیزلی بوده و قابلیت بگارگیری پمپ در آب و هوای سرد وپرکردن آب از طریق خطوط آب رسان را دارد.


کد مطلب: 20943

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20943/تجهیز-عرصه-های-منابع-طبیعی-فارس-دو-دستگاه-خودرو-آتش-نشانی-جنگلی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir