۰
plusresetminus
معاون قضایی دادگستری فارس در مراسم معارفه دادستان کوار بیان کرد:

دادستان های حوزه های قضایی باید به صورت شبانه روز برای آرامش و امنیت مردم تلاش کنند

تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۷
معاون قضایی و نظارت و ارزشیابی قضات استان فارس در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار قاطعیت همراه با مهرورزی را کار بسیار حساس ومهم دادستان دانست و تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم همانند شمشیر بران عدالت و شمشیر از غلاف برآمده ای است که با قاطعیت تمام با مفسدین ، مخلان و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم مقابله می کند.
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی آسایش مردم جامعه و امنیت سرمایه گذار را در گرو تأمین امنیت اجتماعی دانست و گفت:  دادستان باید به صورت شبانه روز تلاش کند تا لحظه ای آرامش و امنیت مردم به خطر نيفتد.
وی در جمع قضات و کارکنان دادگستری کوار، اعضاي شورای تأمین،امام جمعه و مسئولان دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان و در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومي  و انقلاب کوار با اشاره به این که پس از انتصاب آیت الله رئیسی از سوی رهبری معظم انقلاب نسیم تحول بر قوه قضائیه وزیدن گرفته است خاطر نشان کرد: سندتحول قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به تأیید و تصویب مقام معظم رهبری رسید.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس و رئیس شوراهای حل اختلاف استان  با اشاره به این که به لطف و یاری خداوند اگر در اجرای فرامین رهبری سند تحول قضایی در دستگاه قضا موفق شود قطعاً موجب رشد و تحول در قوای مقننه و مجریه نیز خواهد شد گفت: با نگاه تحولی  و ویژه ریاست قوه قضائیه و تغییر و تحولاتی که در حوزه معاونت حقوقی قوه قضائیه ایجاد شده است ؛ لوایحی که مورد نیاز دستگاه قضایی است و نیز معضلاتی که درحوزه قوه مجریه وجود دارد از سوی قوه قضائیه رصد می شود که حتی جزء وظایف ذاتی قوه قضائیه نیست.
وی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را ازجمله مواردی دانست که با وجود آنكه جزء وظايف  ذاتی قوه قضائیه نیست  اما به جد از سوی مسئولان این قوه پیگیری می شود .
وی در ادامه به این نكته مهم نيز اشاره کرد و گفت: ریاست قوه قضائیه تأکید داشته اند که موفقیت قوه قضائیه بر مبنای بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب محقق خواهد شد.
معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فارس در این مراسم  به بیانیه مهم گام دوم انقلاب از سوی رهبری  اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با نگاه دقیق خود به طور اختصاصی  در مورد قوه قضائیه دو نکته مهم و محوری را بیان فرمودند و آن این که عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی عدالت را مفهوم بسیار عام و جامعی دانست که همه رفتار و کردار ما را  نیز در برمی گیرد و گفت: باید  رفتار و کردار همه مسئولان عادلانه باشد و در برنامه ريزي همه  حوزه ها خروجی آن منجر به رضایتمندی مردم باشد.
وی در ادامه یکی از سیاست های دستگاه قضایی را کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضا خواند و تصریح کرد: تولید پرونده و افزایش جرم نشات گرفته از عواملی است که خارج از  قوه قضائیه است؛ لیکن مدیریت و مهندسی پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه است اما رفع عوامل و زمینه های وقوع جرم در اختیار قوه قضائیه نیست.
وی در ادامه افزود : یکی از راه هایی که عموم مردم می توانند به دستگاه قضا کمک کنند کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها ست که با حل و فصل اختلافات از طریق کدخدا منشی و شوراهای حل اختلاف و موسسات داوری ومؤسسات میانجی  گری  محقق خواهد شد و زمينه کاهش ورود  پرونده ها به دستگاه قضایی فراهم شده و با تحقق اين امر قضات با دقت و زمان مناسب تری به پرونده های مهم و حساس رسیدگی خواهند کرد.
وی در این مراسم نگاه داشتن حرمت مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: تکریم و احترام مردم و ارباب رجوع مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس می باشد و به همین منظور علاوه بر دیدار های مردمی هفتگی رئیس کل دادگستری استان به همراه مسئولان قضایی فارس ملاقات های عمومی در سطح مساجد محلات شیراز آغاز کرده اند.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین مصطفي توانی بلیانی دادستان سابق شهرستان کوار با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه حسن کشاورزی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.
کد مطلب : ۲۰۹۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما