۰
plusresetminus
دیدار فعالین اقتصادی شهرستان خرمبید با استاندار فارس

مهندس ایزدی:استفاده از تکنولوژی، علم ودانش روز در بهره برداری از معادن و فرآوری در کارخانجات سنگبری در راستای تولید بیشتر باکیفیت تر و توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌

تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
مهندس ایزدی:استفاده از تکنولوژی، علم ودانش روز در بهره برداری از معادن و فرآوری در کارخانجات سنگبری در راستای تولید بیشتر باکیفیت تر و توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌.
به گزارش حافظ خبر، سفر یک روزه استاندار فارس دکتر عنایت الله رحیمی به شهرستان خرمبید به اتفاق معاونین و مهندس حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن ، تجارت و مدیران دستگاههای اجرایی استان ،شهرستان و تشکیل جلسه با فعالین اقتصادی ، سرمایه گذران، کار آفرینان، تجار ،بازاریان ، تولید کنندگان ،معدنکاران و بررسی مسایل ، مشکلات آنها ،همچنین اتخاذ تصمیمات ، صدور مصوبات اجرایی وعملیاتی در راستای رشد ، رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی
مهندس ایزدی در این جلسه به برخی موارد مطرح شده توسط فعالین اقتصادی پاسخ گفت ایزدی افزود: دراین جلسه ، مقرر شد ؛تا تولید کنندگان وتجار ضمن اینکه اداره صمت شهرستان و فرمانداری در کارهای آنان گره گشایی می کنند در صورت نیاز در مرکز استان مشکلات خود را تا حصول نتیجه پی گیری کنند وهمکاران حتما همکاری لازم را دارند ودر صورت نیاز هم در کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید موضوعات خاص که حضور سایر دستگاهها را می طلبد مطرح وتصمیم گیری می شود.
رییس سازمان صمت فارس درادامه از ساختمان اداری در حال احداث اداره صمت شهرستان خرمبید بازدید ودرادامه با همکاران شهرستان دیدار وگفتگو نمود ومجموعه اولویت ها وسیاستهای اقتصادی ، تولیدی وتجاری را بیان کرد.
وی اضافه نمود: ضرورت دارد تا در راستای تکریم ارباب رجوع ضمن رعایت اصل قانون ومقررات کارهای مراجعه کنندگان به نحو صحیح و سریع انجام پذیرد.
ایزدی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی معادن در شهرستان خرمبید وسراسر استان فارس یاد آورشد: باتوجه به نعمات خدادادی معادن غنی بسیار که در شهرستان وجود دارد ، استفاده از تکنولوژی، علم ودانش روز در بهره برداری از معادن و فرآوری در کارخانجات سنگبری در راستای تولید بیشتر باکیفیت تر و توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌.
در جلسه شورای اداری واقتصادی شهرستان ، دکتر عنایت اله رحیمی استاندار فارس در جلسه فعالین اقتصادی وشورای اداری سهرستان خرمبید با بیان این که مردم ولی نعمت ما هستند و باید کرامت آن ها حفظ شود، ایزدی ظهارداشت: باید در حد توان مشکلات مردم را رفع کنیم و به درخواست های آنان پاسخ قانع کننده بدهیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که سال جاری را رهبر معظم انقلاب به عنوان "رونق تولید" نامگذاری کردند، افزود: بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان "گام دوم" تکلیف برنامه ریزان، تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان کشور را مشخص کرده است و باید همه این مجموعه ها به سمت محقق کردن محتویات فرمایشان مقام معظم رهبری حرکت کنند.
دکتر رحیمی با اشاره به این که مردم ایران در 40 سال گذشته ثابت کرده اند که در برابرتحریم و تهدید سر فرود نمی آورند و مقاومت کلید واژه اصلی است که مردم انتخاب و رهبری بر آن تاکید کرده است و در این چارچوب است که می توانیم آرمان های نظام جمهوری اسلامی را محقق کنیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: اگر می خواهیم در برابر فشارهای دشمنان مقاومت جانانه ای داشته باشیم و مشکلات مردم هم کاهش بیابد نیازمند همدلی، انسجام و اتحاد هستیم .
دکتر رحیمی با اشاره به این که اگر در زمان گردش نخبگان و دولت ها و مجلس ها به جای این که خودمان را اثبات کنیم، به دنبال تخریب دیگران باشیم به نتیجه نمی رسیم، افزود: همه باید برنامه ها و توانمندی ها و روش ها خود را ارائه دهند و روش های موجود را نقد کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: باید واقعیت ها را با مردم در میان بگذاریم، زیرا مردم در طول سال های پس انقلاب آگاهی شان ارتقا پیدا کرده است و مصالح را تشخیص می دهند.
وی با تاکید بر این که فشارهای مختلفی به کشور وارد می شود و تحریم های بسیار گسترده و همه جانبه ای بر علیه ملت ایران اعمال شده است، گفت: با همدلی و هم افزایی می توانیم مقاومت کنیم و مشکلات مردم را کمتر کنیم.
دکتر رحیمی با بیان این که امسال و سال آینده شاهد جهش اقتصادی و فعالیت های عمرانی در استان خواهیم بود و با همکاری مجموعه دولت این امر محقق می شود، افزود: پروژه های خوبی را شروع کردیم و در هفته دولت و دهه فجر تعداد زیادی از پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: دولت در زمینه صنعت و معدن تلاش خوبی کرده و فعالیت های عمرانی قابل توجهی در زمینه آبرسانی، فاضلاب، سد، راه، مترو، راه آهن، ورزشگاه، گازرسانی، بهسازی و درمان در این استان انجام داده است.
وی ساخت کارخانه آلومینیوم که تولید کشور را دو برابر کرده و ایران را در جایگاه اول تولید شمش آلومینیوم در خاورمیانه قرار می دهد، کارخانه اتان گیری که مواد اولیه خیلی از واحدهای تولیدی را فراهم می کند، کارخانه تولید بنزین، کارخانه کربنات سدیم، واحدهای تولید سیمان، چند کارخانه فولاد و صنایع تبدیلی را از جمله پروژه های اقتصادی بزرگی دانست که توسط دولت در استان فارس در حال انجام است.
استاندار فارس به اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان خرم بید، افزود: پروژه های متعددی از محل اعتبارات معدن در شهرستان انجام شده است و پیگیری های لازم برای بهره مندی هرچه بیشتر شهرستان از این اعتبارات صورت گرفته است.
دکتر رحیمی با بیان این که بیشترین خاک صنعتی و نسوز در شمال استان فارس قرار دارد و پهنه اکتشافی وسیعی توسط دولت در دست اقدام است، گفت: توسعه فرایندهای بعد از برداشت مواد خام معدنی در دست اقدام است تا ارزش افزوده و اشتغال بیشتری را در شهرستان های خرمبید، آباده و بوانات به وجود بیاوریم.
کد مطلب : ۲۰۹۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما