مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت همراه با احسان را انتظار دارند

6 مرداد 1398 ساعت 10:02

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس در مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اقلید و همچنین در معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آباده از عزم جدی ریاست معظم قوه قضائیه در اجرای تحول دستگاه قضا گفت و تصریح کرد: در دوران طلایی قوه قضائیه به سر می بریم و در آینده نزدیک قوه قضائیه به عنوان مجری عدالت همرا با اقتدار نقش خود را به خوبی نشان خواهد داد.


به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید صدراله رجائی نسب در ادامه، سفرهای استانی ریاست قوه قضائیه،دیدار وی با سایر دستگاه ها و نهادها، صدور بخشنامه های جدید و دستورالعمل هایی را که به منصه اجراء درآوردند را بیانگر عزم جدی رئیس دستگاه قضا  برای تغییر و تحول اساسی در این قوه دانست و گفت:  همه کشور ؛ در همه استان ها و شهرستان ها باید به موازات در این راستا به وظایف خود عمل کنند تا تحول اساسی اجرای عدالت همراه با احسان با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
وی با اشاره به این که مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت  همراه با احسان را انتظار دارند بر تکریم و احترام ارباب رجوع نیز تأکید کرد و گفت: قضات و کارکنان و مجری حکم در کنار توجه به اجرای عدالت باید در اجرای حکم احسان، رأفت و مهربانی را نیز  مد نظر قرار دهند تا شعار تکریم ارباب رجوع  در دستگاه قضایی پررنگ تر و پررونق تر از گذشته نمود پیدا کند.
معاون قضایی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس در ادامه حبس زدایی و قضا زدایی را از مسائل بسیار مهم  و مطرح در قوه قضائیه دانست و گفت: از توصیه های رئیس قوه قضائیه بر موضوع قضا زدایی است که همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد و در بحث قضازدایی قوه قضائیه  باید به آرامشی برسد که برای رسیدگی به جرائم مهم،خشن و حساس و مسائل اقتصادی که امروز جامعه در گیر آن است زمان بگذارد و در زمینه حبس زدایی نیز قضات  به جای مجازات حبس از جایگزین حبس استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رجائی نسب در این مراسم نتیجه همفکری ،تعامل و همراهی قوای مقننه و مجریه با قوه قضائیه را احساس آرامش و امنیت بیشتر مردم دانست و گفت: برای این که مردم آرامش و امنیت بیشتری داشته باشند و این امنیت به خوبی احساس شود ، فضای عمومی جامعه باید برای افراد خیره سر ، قانون شکن و متمرد نا امن شود و هدف دستگاه قضایی در همکاری با سایر قوا رسیدن مردم به آرامش و امنیت مطلوب است.
وی به بحث مبارزه با اخلالگران و مفسدین نظام اقتصادی اشاره کرد وگفت: اقدامات مناسبی در خصوص برخورد با این گونه مفسدین صورت گرفته واز تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه است که در مبارزه با فساد خط قرمز وجود ندارد و بدون اغماض برخورد شود .
وی در ادامه افزود: به لطف خداوند مبارزه با فساد باید تسری پیدا کند به بدنه قوه قضائیه و هر جا که فساد، ایراد و اشکالی که مردم را به سوی نا امیدی از نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق میدهد با این قضیه برخورد  قاطعانه شود تا در سایه اهتمام رئیس قوه قضائیه و زیرمجموعه دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد، کشور عزیز اسلامی ما به یک ثبات و آرامش در شأن نظام مقدس اسلامی است برسد.
معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس در ادامه حوزه های قضایی اقلید و آباده را از  شهرستان های کم حاشیه همراه با امنیت نسبی مطلوب دانست که نتیجه تلاش رئیس دادگستری ، دادستان و شورای تأمین این دو شهرستان است و گفت: دادستان عمومی و انقلاب به عنوان شمشیر عدلیه در خط مقدم مسائل قضایی باید در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم  اهتمام ویژه داشته باشد.
گفتنی است در مراسم معارفه رئیس دادگستری حوزه قضایی اقلید ضمن قدردانی از اقدامات وتلاش های سیدحسن سیدمحسنی رئیس دادگستری سابق این شهرستان با اهداء لوح از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و در احکام جداگانه ای محمد ربانی دادستان سابق به عنوان رئیس دادگستری این حوزه قضایی ونیز امیرحسین انصاری فر با حکم ریاست معظم قوه قضائیه به سمت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان منصوب شد. 
لازم به ذکر است که درشهرستان آباده نیزبا اهداء لوح تقدیر رئیس کل دادگستری فارس از تلاش های محمد مهدی جمالی دادستان سابق این حوزه قضایی تشکر و قدردانی و میثم ابراهیم زاده با حکم رئیس قوه قضائیه حضرت آیت اله رئیسی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آباده معرفی شد.
 


کد مطلب: 20991

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20991/مردم-قوه-قضائیه-اجرای-عدالت-همراه-احسان-انتظار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir