۰
plusresetminus

هشتمین مصالحه پرونده قتل در سال 98

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس با اعلام این خبر گفت: با تلاش مقامات قضایی ،امام جمعه ،اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری خیرین محلی پرونده قتلی که در سال 92 در مرودشت به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیای دم به صلح وسازش ختم شد.
هشتمین مصالحه پرونده قتل در سال 98
به گزارش حافظ خبر، وی در خصوص این قتل گفت : حدود 6 سال قبل، درگیری و نزاع  بین دو جوان در مرودشت ، منجر به قتل یکی از طرفین دعوا شد که با شکایت اولیای دم پرونده پس از رسیدگی های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.
پس از ارجاع پرونده به شعبه چهاردهم شورای حل اختلاف مرودشت با تلاش اعضا وکارکنان و پیگیری برگزاری جلسات مصالحه با اولیاء دم ، رضایت حاصل  و قاتل از طناب دار رهایی یافت.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با اشاره به آیه 30 سوره شورا  که  عفو و گذشت  را موجب  بهره مندی انسان از عفو الهی  می داند گفت: شخصی که از خطاها و بدی های دیگران گذشت کند خداوند نیز نسبت به او از مقام عفو وگذشت وارد می شود واز کردارهای ورفتارهای زشت او چشم پوشی می کند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس   با تقدیر از خانواده اولیاء دم که با گذشت و صبر خود زمینه این کار بزرگ را فراهم کردند یادآور شد : اسلام ، دین قانون و در عین حال دین رحمت است ، قانون معین دارد ولی همراه با پشتوانه ای از رحمت است که در اوضاع و احوال خاص، از سختی اجرای قانون می کاهد این رحمت بدان سبب است که شخص جانی بر اثر این عفو  وگذشت به انسان صالحی در اجتماع مبدل شود ؛ لذا عفو را بهتر از قصاص می داند و امامان ما نیز عفو و بخشش را بهتر از قصاص می دانند.
وی با تشکر از مسئولین محلی بویژه امام جمعه شهرستان،رئیس دادگستری مرودشت و خیرین اظهار داشت در سال گذشته با رضایت گرفتن از اولیای دم تعداد 39 فقره پرونده  قتل عمد در استان فارس به مصالحه ختم شده است.
گفتنی است: در سال جاری با تلاش اعضا و کارکنان شعب شوراهای حل اختلاف و اجرای احکام دادگستری تاکنون 8 فقره پرونده قتل عمد در استان فارس به مصالحه ختم شده است.
 
کد مطلب : ۲۰۹۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما