رییس بیمارستان لامرد :

نصب میکروسکوپ فوق پیشرفته جراحی در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) لامرد

9 مرداد 1398 ساعت 13:26

رییس بیمارستان لامرد از خرید و نصب میکروسکوپ فوق پیشرفته جهت اعمال جراحی مغز و اعصاب و گوش ، حلق و بینی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ رییس بیمارستان لامرد از خرید و نصب میکروسکوپ فوق پیشرفته جهت اعمال جراحی مغز و اعصاب و گوش ، حلق و بینی خبر داد.

 دکتر فریبرز غفارپسند جراح مغز و اعصاب و رييس بيمارستان لامرد در مورد جزییات نصب یک میکروسکوپ پیشرفته در بیمارستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما عنوان کرد: یک دستگاه میکروسکوپ فوق پیشرفته برای انجام اعمال جراحی مغز و اعصاب، پیوند عصب، چشم و گوش و حلق بینی در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) لامرد نصب گردید.
رییس بیمارستان لامرد در ادامه اظهار داشت:  این میکروسکوپ جراحی با مجهز بودن به سیستم زوم دیجیتال و آنالوگ، فوکوس خودکار، تصویربرداری با کیفیت ‫HD‬، بزرگنمایی ۲۰ برابری و همچنین امکان دید رنگی ‫Florescent‬ و آنژیوگرافی حین عمل برای انجام اعمال جراحی تومور های مغزی، اعمال جراحی کف جمجمه، اعمال جراحی آنوریسم های مغزی و ناهنجاری های عروق مغز و همچنین تومور ها و ناهنجاری های نخاع به کار می رود.
وي همچنین افزود:  همچنین از این میکروسکوپ در اعمال جراحی پیوند عصب، جراحی های پیشرفته چشمی و گوش و حلق و بینی میتوان استفاده نمود. این میکروسکوپ مجهز به دو مانیتور بزرگ ۲۹ و ۵۵ اینچی بوده که امکان مشاهده عمل جراحی توسط آموزش گیرندگان در اتاق عمل را فراهم می کند. با بهره گیری از حافطه داخلی، امکان ضبط فیلم های جراحی و با اتصال به شبکه اینترنت، امکان جراحی از راه دور (تله سرجری) نیز فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: این میکروسکوپ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پرشکی استان فارس از شرکت آلمانی زایس (مدل ‫Vario ۷۰۰‬) خریداری شده است. با بهره گیری از این میکروسکوپ فوق پیشرفته جراحی میتوان اعمال جراحی پیشرفته مغز و اعصاب را با دقت و کیفیت بالاتری در این مرکز انجام گرفت و از اعزام بیماران منطقه به مرکز استان جلوگیری نمود.
منبع: خبرگزاری علم و فناوری


کد مطلب: 21052

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21052/نصب-میکروسکوپ-فوق-پیشرفته-جراحی-بیمارستان-حضرت-ولی-عصر-عج-لامرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir