۰
plusresetminus

امنیت نقش کلیدی و مهمی در جذب سرمایه رونق تولید دارد

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۳
رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر یک روزه به حوزه های قضایی جنوب فارس ضمن دیدار از حوزه قضایی لامرد طی مراسمی رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان مُهر را معرفی کرد.
امنیت نقش کلیدی و مهمی در جذب سرمایه  رونق تولید دارد
به گزارش حافظ خبر، در آئین تکرم رئیس دادگستری و معارفه رئیس جدید و دادستان این حوزه قضایی حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع) برقراری امنیت و آرامش در مرز و بوم کشور اسلامی را مدیون خون شهداء دانست و گفت: دستگاه قضایی با اولویت بخشیدن به مبارزه با فساد از امنیت و آرامش موجود مراقبت و پاسداری می‌کند و در مبارزه با فساد با هیچکس تعارف ندارد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه اگر امروز امنیت و آرامش در این مرز و بوم برقرار است، مدیون خون شهداء است تأکید کرد: باید با گام برداشتن در صراط مستقیم که همانا پیروی از فرامین مقام معظم رهبری است قدردان شهداء و ایثارگران و خانواده های معظم آنان باشیم.
وی در ادامه بر جدیت روساء و دادستان های حوزه های قضایی در حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی و تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید تأکید کرد و در جمع مسئولین قضایی ، اجرایی و جمعی از مردم شهرستان مُهر با اشاره به ظرفیت های عظیم منطقه جنوب فارس در جذب سرمایه گذاری و ایجاد رونق تولید و اشتغال گفت: امنیت در منطقه نقش کلیدی و مهمی در جذب سرمایه دارد و لازم است مسئولین قضایی جدید شهرستان پایداری و تداوم امنیت کنونی در شهرستان را یکی از اولویت های کاری خود قرار دهند.
وی افزود: هر آنچه امروز به عنوان ظرفیت های سرمایه گذاری و منابع ملی در شهرستان های لامرد و مُهر می بینیم به برکت  انقلاب اسلامی به دست آمده است  و این منطقه باید بیشتر از سایر مناطق قدردان این انقلاب و نظام اسلامی باشند و انقلابی‌گری باید همچون گذشته به عنوان شاخصه اصلی مردم این شهرستان و منطقه  باشد.
حجت الاسلام  والمسلمین موسوی ادامه داد: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم که با تغییر ریاست دستگاه قضا و تحول در تشکیلات قضایی مصادف شده است و  از نکات مهم و مدنظر ریاست دستگاه قضایی کشور موضوع مبارزه با فساد است که باید با حداکثر توان با آن برخورد شود .
وی به روسا و دادستان های حوزه های قضایی  توصیه کرد ضمن توجه به صیانت از بیت المال مسئله حفاظت از بیت المال را با جدیت دنبال و در دفاع از بیت المال و پیشگیری از تعرض به حقوق عمومی  با کسی تعارف نکنند و این موضوع را از جمله اولویت های خود قرار دهند.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: شهرستان هایی همچون لامرد و مُهر که در حال رشد و توسعه و تجربه رونق تولید هستند می‌بایست مسیر سلامت را مدنظر قرار دهند چراکه اگر قاطعانه با فساد برخورد شود، سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری جذب این مناطق خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: برخی‌ها به دنبال فاسد جلوه دادن بعضی از مجموعه ها در نظام هستند در حالی که  اینگونه نیست و افراد فاسد عده معدودی بیش نیستند اما از همین تعداد اندک نیز نباید گذشت و مبارزه قاطع با مقوله فساد با عزم و اراده دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.
رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: موضوع امنیت را از دیگر مباحث مهم و تأکید شده توسط  ریاست قوه قضائیه دانست و افزود: خوشبختانه تجربه نشان داده است مناطقی مانند مُهر و لامرد که دارای ضریب امنیت بالایی هستند علاوه بر فعالیت ها و اجرای برنامه های هدفمند  و تعاملات سازمانی نهادهای امنیتی ، انتظامی و قضایی نتیجه وجود اصالت و فرهنگ والای مردم این مناطق است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبری انقلاب با عنوان رونق تولید، گفت: به مقامات قضایی توصیه اکید می‌کنم که در جهت هرچه بهتر عملی کردن این شعار با مسئولان اجرایی شهرستان ها همکاری تمام و کمال داشته باشند و از اقدامات جزیره ای پرهیز نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: استقلال دادگستری ها و مراجع قضایی به معنای عدم همکاری و تعامل با نهادها و سایر ادارات نیست و لازم است در جهت رونق تولید همکاری سرلوحه کار باشد چراکه این مهم در حکم مقام معظم رهبری به آیت الله رئیسی نیز آمده است.
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه گفت: مساله مهم دیگر، حفظ حقوق شهروندان است چرا که هرچه این نظام اسلامی کسب کرده به وسیله همین مردم بوده است. پیروزی، حفظ و تداوم این انقلاب در گرو همین مردم بوده است، به همین دلیل حقوق این مردم باید حفظ شود و درب اتاق رئیس دادگستری و همه مسئولان قضایی باید به روی تک تک مردم باز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم تکریم و معارفه مسئولین حوزه قضایی شهرستان مُهر افزود: امروز به واسطه عملکرد خوب قضات، اطاله دادرسی نداریم اما برخی پرونده‌های مسن موجود در مجموعه قضایی باید با همت و تلاش شبانه روزی قضات مجموعه تعیین تکلیف گردد. وی تصریح کرد مردم حق دارند نتیجه تظلم خواهی خود را در کوتاه ترین زمان دریافت نمایند.
پیشگیری از تخریب اراضی مساله دیگری است که این مقام ارشد قضایی استان بر آن تاکید کرد و افزود: زمین چیزی نیست که تولید شود و اگر تصرف شد باز پس گرفتن آن با تشکیل پرونده های قضایی و رسیدگی های پیچیده محقق می گردد بنابراین در این مورد مسئولان قضایی و اجرایی بررسی نمایند زمین هایی که به بهانه های سرمایه گذاری و ایجاد مراکز تولید به افراد واگذار شده است در صورت استفاده های دیگر خارج از ضوابط واگذاری، بازپس گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره مساله کاهش جمعیت کیفری به مسئولان قضایی گفت: درست نیست که به خاطر یک توهین ساده، فردی روانه زندان شود. وی  توصیه کرد با تقویت فرهنگ صلح و سازش بهتر است مسائل و اختلافات و منازعات ساده به صورت کدخدا منشی حل شود.
حجت الاسلام  والمسلمین موسوی گفت: احداث و استقرار بازداشتگاه یکی از ضروریات مناطق لامرد و مُهر به دلیل بُعد مسافت نسبت به مرکز استان است بنابراین تلاش خواهیم کرد این موضوع مهم  در سال جاری محقق شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به آمار جرائم و مطالبات حقوقی  مردم در حوزه قضایی مُهر گفت: بیشترین جرائم این حوزه قضایی ایراد ضرب و جرح های غیر عمد درنتیجه حوادث رانندگی است که حل این مشکل می تواند  با همکاری و تعامل نهاد های مسئول و بهبود وضعیت راه ها و محورهای مواصلاتی شهرستان محقق گردد و دادستان جدید شهرستان می تواند این موضوع را در قالب پیگیری حقوق عامه در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مطرح و نتایج را از مسئولین ذیربط مطالبه نمایند.
رئیس کل دادگستری استان فارس پائین بودن آمار مطالبه مهریه و همچنین دادخواست طلاق در شهرستان را نتیجه استحکام بنیان خانواده در منطقه بیان کرد و خاطر نشان ساخت: لازم است با اجرای برنامه های فرهنگی از ایجاد انحرافات اخلاقی جلوگیری شود.
 در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از تلاش های شش ساله قاضی حسن رحیمیان ، قاضی حشمت رستمی دادستان پیشین شهرستان را به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی کرد. همچنین در این مراسم قاضی سید محمد باقر حقایقی نیز به عنوان دادستان جدید شهرستان مُهر معرفی گردید.
گفتنی است پیش از برگزاری این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی استان فارس با حضور در حوزه قضایی لامرد ضمن بررسی روند خدمت رسانی قضایی در دادگستری شهرستان لامرد با قضات و کارکنان دیدار و بخشی از مراجعات مردمی را پاسخ گفتند.
کد مطلب : ۲۱۰۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما