۰
plusresetminus

کشف محموله 200 کیلوگرمی قاچاق برگ درختان کنار در منطقه سیستان شهرستان جهرم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
با تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری نیروهای کلانتری و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهرم میزان 200 کیلوگرم برگ درخت کنار که به صورت غیر قانونی از درختان جنگلی منطقه سیستان شهرستان جهرم برداشت شده بود کشف و ضبط گردید.
کشف محموله 200 کیلوگرمی قاچاق برگ درختان کنار در منطقه سیستان شهرستان جهرم
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس علیرضا عرب شیبانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت: در این راستا مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم طی گشت زنی در عرصه های طبیعی متوجه حمل غیر قانونی برگ درخت کنار توسط سودجویان اراضی ملی توسط یکدستگاه خودرو پیکان شدند. وی افزود: پس از مشاهده  این تخلف بلافاصله رسيدگي به این موضوع در دستور كار نیروهای منابع طبیعی قرار گرفت و پس از بررسی های انجام شده مشخص شد افراد سودجو اقدام به برداشت غیر مجاز برگهای گياه کنار كرده و برگهای آن را در گوني هاي 50 كيلويي بسته بندي و دپو كرده و قصد انتقال آن به خارج از استان را داشتند.
وي با بیان اینکه برگ های مکشوفه صورتجلسه و ضبط گردید گفت:در این راستا یک دستگاه خوودرو نیز توقیف و یک نفر دستگير شد که با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با اشاره به مجازات سنگین برای مرتکبین قاچاق گیاهان دارویی و درختان جنگلی افزود : بر اساس ماده 42 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع ، متخلفان علاوه بر پرداخت جزای نقدی به حبس تادیبی از یک تا شش ماه نیز محکوم خواهند شد.
وی افزود: برداشت این گونه محصولات مستلزم دریافت مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است و شهروندان می توانند برای دریافت مجوز برداشت داروهای گیاهی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراجعه کنند.
عرب شیبانی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز ویا تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی ، مراتب را به شماره ۱۵۰۴ ، یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
کد مطلب : ۲۱۰۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما