۰
plusresetminus

توقیف خودرو حامل فرآورده های جنگلی قاچاق در شهرستان سپیدان

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸
دو خودرو حامل زغال و هیزم جنگلی قاچاق در شهرستان سپیدان توقیف شد.
توقیف خودرو حامل فرآورده های جنگلی قاچاق در شهرستان سپیدان
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان و دستور قضایی دو دستگاه خودرو حامل زغال و هیزم جنگلی قاچاق در این شهرستان توقیف شد.
سید عبداله بحرینی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: این محموله قاچاق توسط دودستگاه خودرو سواری که از محور جاده جدید یاسوج - سپیدان و جاده رودشیر در حال تردد بودند شناسایی و توقیف شدند . وی گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل هیزم و زغال قاچاق توسط سودجویان ، ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان سریعا به منطقه مورد نظر اعزام و خودروهای موردنظر رویت شدند.وی افزود: دراین عملیات متخلفان پس از مشاهده مأموران متواری شده و قصد فرار از محل را داشتند که نهایتا پس از تعقیب و گریزهای فراوان توسط ماموران منابع طبیعی شهرستان خودروهای آنها متوقف و با دستور قضایی شهرستان بازداشت شدند.
بحرینی با بیان اینکه از این خودرو ها 580 کیلوگرم زغال و هیزم جنگلی کشف و ضبط گردید اظهار داشت: افراد متخلف با جاسازی چوب و هیزم جنگلی در خودرو ، قصد خروج این محموله به خارج از استان را داشتند که با تلاش و هوشیاری نیروهای منابع طبیعی در مبادی خروجی شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی گفت:پس از توقیف و کشف این محموله قاچاق خودروهای توقیف شده به پارکینگ انتقال و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای متخلفین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان افزود: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل ها و مراتع ، حمل چوب ، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و طبق قانون مجازات خواهند شد.
وی با اشاره به مقابله جدی و قانونی با فعالیت های مجرمانه متصرفان اراضی ملی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.
کد مطلب : ۲۱۰۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما