۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

اقدامات بازآفرینی شهری پایدار در محلات هدف شیراز انجام می گردد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی فارس گفت : اقدامات و رویکردهای باز آفرینی شهری پایدار در محدوده های هدف شیراز با سه رویکرد در حال انجام می باشد ، اولین رویکرد بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا است که در بافت های تاریخی اجرا می شود. دومین رویکرد نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده با مشارکت مردم می باشد و سومین رویکرد بازآفرینی شهری اجتماع محور در سکونتگاه های غیر رسمی است .
اقدامات بازآفرینی شهری پایدار در محلات هدف شیراز انجام می گردد
به گزارش حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس یداله رحمانی در جلسه شورای راهبری اشتغال استان  بیان داشت : فعالیت های فرهنگی اجتماعی در بافت های فرسوده و میانی شامل بستر سازی ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ، آموزش ساکنین ، نهاد سازی و توانمند یابی و توانمند سازی می باشد . 
وی در ادامه افزود : اقدامات عمرانی و زیرساختی در بافت های فرسوده و میانی نیز شامل تهیه طرح ساماندهی محله ، تفاهمات بین سازمانی ، پروژه های محرک توسعه و ارزش افزا ، پروژه های خدماتی ، بهسازی محیطی  می باشد همچنین در بخش اقدامات نوسازی در بافت های فرسوده ومیانی 1800 هکتار بافت فرسوده موجود است که باید نوسازی در آن انجام شود . 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با توجه به فرایند توانمند سازی اظهار داشت :  این فرآیند در سه مرحله تاسیس نهاد اجتماعی توسعه محله ، نهاد سازی و ظرفیت سازی و تشکیل انجمن های محلی توسعه محله انجام می شود . 
یداله رحمانی در خصوص  تشکیل نهاد بازآفرینی در شهرستان شیراز عنوان داشت : تاکنون در 36 ارگان خدمات رسان شهرستان شیراز این نهاد تشکیل شده است .
گفتنی است در این جلسه پس از بیان کلیات طرح ، جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات  راهکارهای لازم جهت انجام  بهینه امور ارائه گردید . 
کد مطلب : ۲۱۰۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما