معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

اقدامات بازآفرینی شهری پایدار در محلات هدف شیراز انجام می گردد

15 مرداد 1398 ساعت 20:08

معاون هماهنگی امور اقتصادی فارس گفت : اقدامات و رویکردهای باز آفرینی شهری پایدار در محدوده های هدف شیراز با سه رویکرد در حال انجام می باشد ، اولین رویکرد بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا است که در بافت های تاریخی اجرا می شود. دومین رویکرد نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده با مشارکت مردم می باشد و سومین رویکرد بازآفرینی شهری اجتماع محور در سکونتگاه های غیر رسمی است .


به گزارش حافظ خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس یداله رحمانی در جلسه شورای راهبری اشتغال استان  بیان داشت : فعالیت های فرهنگی اجتماعی در بافت های فرسوده و میانی شامل بستر سازی ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ، آموزش ساکنین ، نهاد سازی و توانمند یابی و توانمند سازی می باشد . 
وی در ادامه افزود : اقدامات عمرانی و زیرساختی در بافت های فرسوده و میانی نیز شامل تهیه طرح ساماندهی محله ، تفاهمات بین سازمانی ، پروژه های محرک توسعه و ارزش افزا ، پروژه های خدماتی ، بهسازی محیطی  می باشد همچنین در بخش اقدامات نوسازی در بافت های فرسوده ومیانی 1800 هکتار بافت فرسوده موجود است که باید نوسازی در آن انجام شود . 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با توجه به فرایند توانمند سازی اظهار داشت :  این فرآیند در سه مرحله تاسیس نهاد اجتماعی توسعه محله ، نهاد سازی و ظرفیت سازی و تشکیل انجمن های محلی توسعه محله انجام می شود . 
یداله رحمانی در خصوص  تشکیل نهاد بازآفرینی در شهرستان شیراز عنوان داشت : تاکنون در 36 ارگان خدمات رسان شهرستان شیراز این نهاد تشکیل شده است .
گفتنی است در این جلسه پس از بیان کلیات طرح ، جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات  راهکارهای لازم جهت انجام  بهینه امور ارائه گردید . 


کد مطلب: 21091

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21091/اقدامات-بازآفرینی-شهری-پایدار-محلات-هدف-شیراز-انجام-می-گردد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir