۰
plusresetminus

فرصت سه ماهه دولت برای معرفی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۰
عضو کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه با اشاره به مهر تایید شورای نگهبان بر قانونی شدن این طرح از دولت خواست گزینه موردنظر خود را سریعتر معرفی کند.
فرصت سه ماهه دولت برای معرفی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری
به گزارش حافظ خبر، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به تایید طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سوی شورای نگهبان گفت: پس از شش سال تلاش نمایندگان مجلس و به دنبال آنکه این ایده چندین بار در صحن علنی مجلس رد شد، مجلس دهم به تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمر همت بست و  خوشبختانه این امر به سرانجام رسید که دولت نیز باید هر چه سریعتر این وزارتخانه را تشکیل دهد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: روال قانونی به این صورت است که شورای نگهبان این موضوع را به رئیس مجلس اعلام و رئیس مجلس نیز قانون را به رئیس جمهور ابلاغ می‌کند؛ تا 15 روز پس از تاریخ ابلاغ، رئیس جمهور باید فردی را به عنوان سرپرست وزارتخانه انتخاب کند و به مدت سه ماه وقت دارد تا گزینه خود برای وزارت را به مجلس معرفی نماید.
وی با ابراز خرسندی از تشکیل این وزارتخانه ادامه داد: به زودی یک وزارتخانه به ساختار دولت اضافه خواهد شد و سازمانی که یک و نیم برابر یک یک وزارتخانه حجم داشت و به هیچ مسئول ناظری پاسخگو نبود، تبدیل به وزارتخانه‌ای می‌شود که وزیر آن در برابر مجلس پاسخگوست. 
بائوج لاهوتی تاکید کرد: در حالی که گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده و ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در این حوزه است اما نه تنها هیچ اتفاق مثبتی در زمینه گردشگری نیفتاده بود بلکه این سازمان به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده بود.
وی گفت: با ابلاغ این قانون باید وزیر آن به مجلس معرفی شود، برنامه عملیاتی ارائه دهد، از ایده‌های خود دفاع کند و در مقابل رفتار و عملکردش پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه درباره ادامه کار مونسان توضیح داد: اگر رییس جمهور بخواهد مونسان به عنوان سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه فعالیت داشته باشد، باید برای او حکم سرپرستی صادر کند.

انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۱۰۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما