۰
plusresetminus

دیدار رئيس جديد ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با آيت الله لطف الله دژكام نمانده ولي فقيه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
رئيس جديد ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با آيت الله لطف الله دژكام نمانده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز ديدار كرد.
دیدار رئيس جديد ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با آيت الله لطف الله دژكام نمانده ولي فقيه
به گزارش حافظ خبر رئيس جديد ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با آيت الله لطف الله دژكام نمانده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز ديدار كرد.
آیت اله دژكام نماینده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز در ديدار با محمد جلال مآب رئيس جديد ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور گفت: الحمدالله در ایام بسیار ارزشمند و مبارک دهه اول ذی الحجه که از اول تا 18 این ماه که غدیر است و به نوعی به امیرالمومنین علی (ع) تعلق دارد قرار داریم و خدا را شکر که در اولین سفر استانی جنابعالی خدمت شما رسیدیم و ما دلمان می خواهد که بتوانیم در راستای کار ستاد عتبات، اهدافی که برای آینده جهان اسلام را داریم به نوعی از نظر نهادینه کردن در اذهان 2 ملتی که در دو طرف قضیه هستند تحقق دهیم.
تلاش های ستاد بازسازی عتبات و ساخت و سازها از یک جهت ساختن یک بناست و اما جهت دیگر آن پیوندی است که میان دو ملت ایران و عراق شکل می گیرد و البته پیوند عمیق تر میان دو ملت و اهل بیت پیامبر (ص) و الحمدالله این پیوند تاثیرات نیک و ارزشمندی داشته است.
ایشان افزودند: این نوع ارتباطی که ایجاد شده است خیلی عمیق تر از چیزی است که در ذهن ما می آید و روحیات لطیف ایرانیان به این امر کمک می دهد چون در برخی روایات داریم که ایرانی ها حق را می پذیرند و در روایت دیگری از پیامبر که فرموده اند اگر علم در ثریا باشد ایرانی ها آن را پیدا می کنند نشان دهنده این است که این یک لطافت روح ویژه ملت ایران است که در طول تاریخ وجود داشته است.
از تاتارها و مغول ها در شرق آسیا وقتی که به ایران می آیند و یک نسل که می گذرد همه آنها مسلمان ایرانی شده اند و این لطافت در روح ایرانی ها است که جلوه آن در هنری است که در صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین بروز کرده است و دیگران را نیز جذب می کند.
در این عرصه کار فرهنگی ستاد بسیار ارزشمند است که ما می خواهیم در بین فرق مختلفی که ادعای تشیع دارند شیعه امامیه اثنی عشری محور باشد در صورتی که از ناحیه دیگران با توجه به سرمایه زیادی که دارند خیلی تلاش هست تا آنجا را خصوصا نجف را مرکز خود قرار دهند.
امام جمعه شیراز بیان داشت : به لطف خدا حرکت ارزشمندی که شکل گرفته است و توسعه ای که در حرم امام حسین (ع) برنامه ریزی شده است خیلی ارزشمند است و ما نیز ویژگی این زمان خاص، مسائل بین المللی که وجود دارد و اهمیت حضور ایرانی ها در بازسازی و توسعه  عتبات عالیات را درک می کنیم و در خدمت شما هستیم.

ایشان در پایان افزودند : باید از جناب قاسمی که زحمات بسیاری می کشند نیز تشکر کنم و انصافا امسال به نسبت سال قبل شروع کار ما قوی تر بوده است و مردم استقبال بهتر و بیشتری داشتند و ان‌شالله با حمایت مردم و خیرین بودجه لازم کار تامین می شود.


 خبر : حسن اثماریان 98.5.16
کد مطلب : ۲۱۰۹۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما