رئیس اتاق بازرگانی شیراز در جمع خبرنگاران:

رونق تولید را مطالبه کنید/ اصلاح موانع رونق تولید باید در سطح ملی انجام شود

16 مرداد 1398 ساعت 20:54

عصر امروز نشست صمیمی اصحاب رسانه با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز به مناسبت هفته خبرنگار در محل این اتاق برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر، نشست صمیمی اصحاب رسانه با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز به مناسبت هفته خبرنگار در محل این اتاق برگزار شد.
در این نشست که عصر امروز برگزار شد، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: انتقادات خبرنگار را باید با جان پذیرفت و از کسی دلگیر نیستیم و هدف ما در اتاق واضح و روشن است که اعتلای اقتصاد کشور می باشد و جز از مسیر بخش خصوصی طی نمی شود.
وی با بیان اینکه با نگاه دقیق رهبر، همه باید برای مسئله رونق تولید تلاش نماییم، اضافه کرد: اگر عاشق ایران و نظام هستیم، باید جهت گیری هایمان بیشتر بر روی مباحث رونق تولید و رفع موانع آن به صورت علمی و کارشناسی باشد.
رازقی ادامه داد: هرکجا لازم باشد که کار کارشناسی صورت گیرد و امار و اعدادی نیاز گردد، اطلاعات را در خدمتتان خواهیم گذاشت.
 
رمز موفقیت اقتصاد کشور در رونق تولید
وی در توضیح مهم ترین موانع رونق تولید که در پایش فضای کسب و کار می توان به آن ها رسید، ابراز داشت: سه عامل مهم در عدم توفیق در رونق تولید و ایجاد مانع برای این مهم دخیل هستند که نظام بانکی، نظام مالیاتی و تامین اجتماعی می باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با بیان اینکه نقدینگی کشور از مرز دو هزار هزار میلیارد تومان فراتر رفته است، تصریح کرد: این عدد در حالی رقم خورده که کشور چنین ثروتی تولید نکرده و پول واهی می باشد و بیش از 80 درصد ان سپرده بلندمدت بوده و با سود 15 درصدی, بانک ها سالی 450 هزار تا 500 هزار میلیارد تومان سود می دهند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بانک ها می بایست با سپرده های مردم به فعالیت های اقتصادی بپردازند، عنوان کرد: در حالیکه بانک ها در کشور سالیانه چیزی حدود 500 هزار میلیارد تومان سود به سپرده گذارها می دهند اما کل سود بانک ها از فعالیت های اقتصادی بیش از 120 هزار میلیارد تومان نمی شود و عملا پولی که در کشور است, پول واهی می باشد.
این فعال اقتصادی اضافه کرد: به واسطه این پول سازی ها و نظام نامساعد بانکی کشور، حاصلی جز ویرانی و خرابی برای ما نخواهد داشت.
وی از دست هایی برای جلوگیری از تصحیح نظام بانکی در کشور خبر داد و بیان کرد: جای سوال است که با وجود سخنان و دستور صریح رهبر معظم انقلاب مبنی تصحیح نظام بانکی اما این اتفاق رقم نمی خورد و در این راه تعلل می کنند.
رازقی همچنین گفت: این پول بی اساسی که تولید شده, روی هر جنس و کالایی بیاید همانند بهمن عمل می کند و پراید را تا 50 میلیون تومان بالا می برد و اقتصاد را لرزان می کند.
وی راه حل معضل نظام بانکی را در سطح ملی دانست و ابراز کرد: نظام ناعادلانه بانکی مشکلی ملی می باشد و باید در سطح ملی حل شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز به معضل دوم رونق تولید که نظام مالیاتی می باشد، پرداخت و عنوان کرد: ارزش افزوده ای که ساخت های صنعتی دارند رقمی در حدود 94 هزار میلیارد تومان در سال می باشد و سهم آن ها از رقم مالیات در کشور عدد 61 و نیم درصد می باشد در حالیکه ارزش افزوده خدمات و بازرگانی در کشور 299 هزار میلیارد تومان می باشد که سهم آن ها از مالیات در کشور 21 درصد است که در کرده جنوبی این دو جایگاهی عکس دارند.
وی به بی عدالتی هایی که در خصوص موسسات اعتباری اتفاق افتاده اظهار داشت: موسسه اعتباری که پول مردم را خورده, اختلال در اقتصاد کشور به وجود اورده, چرا با ان برخورد نشده ؟ چرا دولت 37 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ملی کشور برداشته و به سپرده گذاران آن ها داده در حالیکهاین افراد سپرده گذار تنها 5 درصد از مردم می باشند ؟
رازقی با تاکید خاصی اذعان داشت: نظام بانکی اگر اصلاح شود,  رونق تولید قطعا محقق خواهد شد.
این فعال اقتصادی از دستگاه های مالیاتی کشور انتقاد کرد و گفت: چرا نظام مالیاتی کشور تمام فشار خود را بر تولیدکنندگان گذاشته است و حتی اگر به آن تن ندهند، مورد پیگیری و جریمه قرار می گیرند؟
وی از جو خوب مسئولان و مدیران برای کمک به رونق تولید گفت و تصریح کرد: مسئولان و مدیران استان فارغ از نگاه های سیاسی برای رونق تولید درحال تلاش می باشند و مشکلات ما ملی می باشد که در سطح ملی هم باید حل شود و شما خبرنگارها نیز باید این موضوع را مطالبه کنید.
وی در پایان سخنانش در خصوص مشکل تامین اجتماعی در راه رونق تولید اشاره کرد: امسال پس از کاهش درآمدهای نفتی, تامین اجتماعی به سراغ کارفرما رفته و پرداختی وی را افزایش داده و در نتیجه مجدد فشار بر روی تولیدکننده وارد شده است.
در پایان نشست صمیمی اصحاب رسانه با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در حوزه اتاق تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
 
علم و فناوری
انتهای پیام/


کد مطلب: 21100

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21100/رونق-تولید-مطالبه-کنید-اصلاح-موانع-باید-سطح-ملی-انجام-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir