۰
plusresetminus
استاندار فارس در نشست صمیمانه با خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار:

رسالت رسانه ها آگاهی بخشی به مردم است/ دستگاه ها شکایت های خود از رسانه ها را مختومه کنند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۶
ظهر امروز نشست صمیمانه اصحاب رسانه با عنایت الله رحیمی, استاندار فارس در سالن شهید قاضی استانداری فارس به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد.
رسالت رسانه ها آگاهی بخشی به مردم است/ دستگاه ها شکایت های خود از رسانه ها را مختومه کنند
به گزارش حافظ خبر، ظهر امروز نشست صمیمانه اصحاب رسانه با عنایت الله رحیمی, استاندار فارس در سالن شهید قاضی استانداری فارس به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد.
در این دیدار تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها، سوالات و مشکلات خود پرداختند.
محمود شبان, دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری گفت: فضای رسانه یک کارد دو لبه است که بستگی به فرد می تواند از آن استفاده کند.
وی در ادامه به خبرنگارنماها اشاره کرد و عنوان کرد: عمده ای از گروه هایی که در فضای مجازی هستند, به نفع مردم حرکت نمی کنند و بیشتر به تخریب دستگاه ها و ارگان ها می پردازند.
شبان از دستگاه های اجرایی درخواست کرد: خبر را دستگاه ها به رسانه های رسمی ابتدا بدهند سپس در فضای مجازی منتشر شود.
وی همچنین بیان داشت: فضای رسانه ای را باید بهتر شناخت و مدیران دستگاه های رسانه ای نیز از این مقوله مستثنا نیستند و ما در انجمن خبرنگاران و عکاسان خبری آمادگی برگزاری دوره سواد رسانه ای را برای مدیران استان فارس داریم.
دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری درخصوص تعداد خبرنگاران فعال در شیراز اظهار داشت: گفته شد 125 خبرنگار دعوت شده اند که به واقع به این تعداد خبرنگار فعال و رسمی نداریم و افراد فعال و خبرنگارانی که مطالب و اخبار استان را پوشش می دهند, همین جمع حاضر هستند.
 
در ادامه استاندار فارس با اشاره به نشست صمیمانه با اصحاب رسانه عنوان کرد: این قبیل نشست ها باعث تعامل مثبت رسانه ها با دستگاه های اجرایی خواهد شد.
وی درمورد رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: یکی از مهم ترین و اولین رسالت رسانه ها، افزایش اگاهی های مردم و حفاظت و حراست از نظام و منافع مردم می باشد.
عنایت الله رحیمی با تاکید بر ملزومات رسانه ها تصریح کرد: می بایست تهدیدات دشمن را بشناسیم و می دانید بیشتر تهدیدات و هجمه ها بر علیه کشور در فضای رسانه ای صورت می گیرد و این روزها هدفشان بر نقاط قوت ما که دین و شریعت ماست، می باشد و یک خبرنگار باید در راه ترویج مسائل دینی و اسلامی تلاش نماید.
وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی نظام, مردم هستند که نقطه دیگری است که دشمن ان ها را هدف قرار داده اند و در این میان عده ای در داخل نیز با بیگانگان همراه می شوند و در زمین دشمن بازی می کنند که این تهدید را باید بشناسیم و در جهت خنثا سازی و از حس بی اعتمادی بکاهیم تا نگذاریم دشمن فاصله میان مردم و مسئولین بیندازد.
نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: کارآمدی نظام در مولفه های مختلف اجتماعی, فرهنگی, اقتصادی و... نشان داده است و کدام حکومت در این کشور بوده که در جنگ ها توانسته مرزها را حفظ کند؟! کشور ما بیشترین امنیت را در منطقه دارند که مرهون زحمات نیروهای امنیتی و سربازان گمنام می باشد.
وی با بیان اینکه نظام ما یک تعریف عام می باشد و اختصاص به یک گروه خاص ندارد، اذعان کرد: عده ای از افراد و مدیران، اثبات خود را در نفی و انکار دیگران می بینند که این حرکت بازی در زمین دشمن است.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه وظیفه خبرنگار و رسانه ما تزریق امید و نشاط به جامعه می باشد، اضافه کرد: وحدت توسط بنگاه های مختلف خبرپراکنی, وحدت بین قوای مختلف و مردم را تخریب کنند اما با اگاهی بخشی خبرنگاران این امر محقق نخواهد شد.
وی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت: مرز بین نقد و تخریب را باید دانست و افکار عمومی را دچار خطا نکرد و همانطور که می دانید حتی با یک تیتر می توان جامعه را به اغتشاش کشید یا باعث آرامش شد.
این مقام مسئول در استان از آگاهی از شرایط و اوضاع خبرنگاران و عکاسان خبری از جمله مشکلات بیمه، عدم ثبات شغلی، حقوق کم، در معرض آسیب بودن و ... گفت و ادامه داد: در دولت این اقدام صورت گرفت که خبرنگاری را جز مشاغل سخت ثبت کرده اند و به ازای هرسال سابقه, یک ونیم سال سابقه بیمه ای از شما را بپذیرند و بطور کلی پس از 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب خبرنگاران می توانند بازنشسته شوند.
وی در ادامه در خصوص امکانات و مزایایی که با رایزنی های استانداری برای خبرنگاران میسر شده، گفت: در صحبت های صورت گرفته با مدیرکل ورزش و جوانان امکان استفاده خبرنگاران از امکانات ورزشی با 50 درصد تخفیف میسر شده است.
رحیمی در پیشنهادی به جمع خبرنگاران و عکاسان حاضر عنوان کرد: پیشنهاد می کنم درصورت عدم تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران و عکاسان خبری تاکنون، زودتر این انجمن تشکیل شود که در این راستا دستوری مبنی بر در اختیار گذاشتن زمین با تخفیفات ویژه برای خبرنگاران و عکاسانی که تاکنون از زمین های دولتی استفاده نکرده اند، صادر شده است.
وی همچنین خبر داد: طبق رایزنی های صورت گرفته، استفاده از اماکن تاریخی و فرهنگی استان برای خبرنگاران با همراهی خانواده میسر شده است.
نماینده عالی دولت درمورد فعالیت صورت گرفته استانداری برای کمک به ثبات شغلی خبرنگاران تصریح کرد: برای اولین بار در کشور توانسته ایم 6 هزار سهمیه بیمه را در سال برای خبرنگاران و عکاسان خبری در جهت ثبات شغلی آن ها اخذ کنیم.
وی در توضیح تلاش های صورت گرفته برای رعایت عدالت در توزیع آگهی ها در رسانه های مکتوب بیان کرد: با رشد 60 درصدی آگهی ها، سعی کردیم عدالت را در توزیع آن ها رعایت کرده و فرقی میان رسانه های مکتوب نگذاریم.
وی همچنین به دستگاه های اجرایی استان دستور داد که شکایت های خود را از خبرنگاران و اصحاب رسانه مختومه کنند.
استاندار فارس در پایان از کمک 5 میلیون تومانی به کتابخانه تازه تاسیس تخصصی رسانه در انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری برای تجهیز آن به کتاب خبر داد.
در این مراسم از خبرنگاران، عکاسان خبری و فعالان رسانه ای تجلیل به عمل آمد.
علم و فناوری
کد مطلب : ۲۱۱۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما