رئیس کل دادگستری استان در شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس بیان کرد:

مجموعه قضایی حامی بسیج و طرح‌های اجتماعی بسیج در استان است

17 مرداد 1398 ساعت 19:35

رئیس‌کل دادگستری فارس در نشست شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس با اشاره به اهمیت مسئله ولایت و عید غدیر اظهار داشت: مهم‌ترین مناسبت ماه ذی‌الحجه را عید غدیر خم دانست و افزود: باید با گرامی داشت عید الله اکبر اهمیت ولایت امیرالمؤمنین را برای مردم و جهان اسلام تشریح کنیم .


به گزارش حافظ خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به برنامه تحولی در دستگاه قضایی و در دوران جدید ریاست قوه قضائیه گفت: در دوران جدید عمده‌ترین برنامه حضرت آیت الله رئیسی مقابله با فساد است که ایشان این مسئله را از درون قوه قضاییه شروع کرده اند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه تأکید داشتند دورن مجموعه باید به شدت پاک باشد تا بتوانیم مبارزه همه جانبه با فساد را از درون مجموعه آغاز و این امر را به بیرون از مجموعه تسری دهیم.
وی با بیان اینکه گام دوم در دستگاه قضایی با این تغییرات جدید عملی و اجرایی می‌شود، ادامه داد: در استان فارس نیز مبارزه با فساد با عزم و اراده کامل پیگیری می شود.
رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به احساس رضایت مردم از برخورد با فساد، گفت: مجموعه‌ی بسیج، مجموعه‌ای است که مثل خورشید هستند و در هر مجموعه‌ای خودشان را نشان می‌دهند. کسانی که بدترین اهانت‌ها نسبت به آن‌ها می‌شود اما خالصانه ترین فعالیت ها انجام می دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوي بابیان اینکه باید به دنبال بها دادن به بسیجی‌ها و خانواده‌های شهدا به‌عنوان کسانی که روزی برای این کشور هزینه دادند باشیم این امر به صورت ویژه  باید در ادارات محقق گردد.
وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم کسانی در نظام جمهوری اسلامی با خانواده‌های شهدا برخورد نامناسب داشته باشند.
وی در ادامه از برخورد بی حجابی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد همان گونه که مبارزه با مفاسد کلان در اولویت قرار دارد باید مسئله مبارزه با مظاهر علنی فساد همانند بد حجابی را نیز در دستور کار قرار داد .
این مقام ارشد قضایی استان بر زنده نگه‌داشتن شعار های اصیل انقلاب، تأکید کرد و پیرامون اهمیت فضای مجازی گفت: فضای مجازی در اختیار دشمنان است و هر دروغی را به مردم انتقال می‌دهند، ما باید بر آن‌ها عرصه را تنگ کنیم. البته امروز مردم می‌‌دانند اسرائیل و منافقین که دست آنها تا مرفق به خون این ملت آغشته است این پیام‌ها را تولید و منتشر می‌کنند ولی باید با آن‌ها مقابله کرد. 
وی تصریح کرد: خوشبختانه در این عرصه نیرو کم نداریم اما مسئله مهم عدم وجود راهبرد در مقابله با آسیب  های فضای مجازی است.
وی با تشریح اهمیت راهبرد و برنامه، تصریح کرد: هرکس طرح خوبی دارد و قابلیت اجرایی شدن دارد پیشنهاد دهد تا اجرایی گردد . البته باید علاوه بر کشوری استانی نیز فکر کنیم و با اولویت بندی مناسب به دنبال حل معضلات کلان‌شهر شیراز و سپس شهرهای بزرگ استان باشیم.
رئیس‌کل دادگستری فارس بابیان این‌که تمام تلاشمان را در دادگستری می‌کنیم که مردم شهر شیراز را به جلوه مقدس آن بشناسند، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته به‌شدت سگ گردانی و سایر مظاهر علنی فساد در شیراز کم شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به لزوم ایجاد سایتی جهت اعلام فساد بدون نام و نشان فرد اطلاع دهنده، گفت: باید برنامه گام دوم را در ابعاد حقوقی دسته‌بندی کنیم که چه‌کارهایی باید انجام شود و کارگروه‌هایی در راستای ایجاد نوآوری  تشکیل شود.
وی با اشاره به کاهش دعاوی خانواده‌ها در سطح استان فارس، ادامه داد: اگر روی موضوع تثبیت و تحکیم بنیان  خانواده و تقویت عفاف و حجاب در جامعه کارکنیم بسیاری  از مسائل و معضلات و آسیب های جامعه حل می‌شود.
این مقام ارشد قضایی استان فارس در پایان مجموعه قضایی استان را حامی بسیج و طرح‌های بسیج  عنوان کرد و بر حمایت همه جانبه از جایگاه و اهداف بسیج در جامعه تأکید کرد.


کد مطلب: 21120

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21120/مجموعه-قضایی-حامی-بسیج-طرح-های-اجتماعی-استان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir