طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی ؛

عضویت استاد دانشگاه آزاد شیراز در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان

20 مرداد 1398 ساعت 11:37

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان عضو اصلی هشتمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منصوب شد.


به گزارش حافظ خبر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حکمی طاهره نصر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را به‌عنوان عضو اصلی هشتمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منصوب کرد.
در تیرماه امسال انتخابات توسط اعضای هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌های کشور انجام شده که طاهره نصر با کسب بیشترین رأی منتخب اول رشته معماری بود و در مرحله دوم نیز توسط وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان تنها نماینده استان فارس، عضو اصلی هشتمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شده است.
طاهره (سُها) نصر دارای دکتری شهرسازی و کارشناس ارشد معماری و از ۱۳۸۲ تاکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بوده و به‌صورت ادواری در دانشگاه‌های دیگر نیز به تدریس پرداخته است. وی دارای سوابق مدیریتی و حرفه‌ای نیز هست.
از دیگر افتخارات ملی طاهره نصر برنده دومین دوره جایزه ملی دادمان به‌عنوان چهره ماندگار و بانوی موفق حوزه معماری و شهرسازی کشور بوده که در سال ۱۳۹۶ از وزیر وقت راه و شهرسازی نشان دادمان را دریافت کرد. قبل از این نیز در ۱۳۹۵ از او به‌عنوان مؤلف کتاب برتر معماری و شهرسازی دانشگاه‌های آزاد استان فارس تجلیل شد و در پنجمین جشنواره ملی فرهیختگان در سال ۱۳۹۶ نیز عنوان مؤلف برتر معماری و شهرسازی به او تعلق گرفت.
انجمن مفاخر معماری ایران نیز در اردیبهشت ماه ۹۸، رتبه ویژه پنجمین دوره جایزه کتاب معماری و شهرسازی را به پاس قدردانی از تلاش و اهتمام در ارتقای دانش معماری و شهرسازی کشور به طاهره نصر اهدا کرده است.
نصر در سال‌های متمادی به‌عنوان پژوهشگر برتر در سطح استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و در سال ۱۳۹۲ نیز به‌عنوان پژوهشگر برتر شهرسازی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انتخاب شده است و همچنین عضو هیئت تحریریه و مشاور علمی چند نشریه تخصصی و عضو هیئت علمی همایش‌های متعدد و داور پروژه‌های پژوهشی دانشگاهی و شهرداری بوده و تاکنون بیش از ۱۸۰ مقاله پژوهشی و تخصصی از وی در نشریات تخصصی و معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.
از کتاب‌هایی که به قلم نصر تألیف شده است، می‌توان به هویت کالبدی شهر (۱۳۹۵)، تجلّی حکمت در باغ ایرانی (۱۳۸۹)، جُستاری در شهرسازی و معماری زندیه (۱۳۸۷)، از هنر و هنر اسلامی (۱۳۸۶)، معماری و شهرسازی شیراز در دوره پهلوی (۱۳۸۳) اشاره کرد.
طاهره نصر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و از ۱۳۹۵ نیز رئیس گروه تخصصی معماری و نایب رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.


کد مطلب: 21143

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21143/عضویت-استاد-دانشگاه-آزاد-شیراز-شورای-مرکزی-نظام-مهندسی-ساختمان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir