رفتار اخلاقی کلید پایداری بلند مدت یک کسب و کار است

23 مرداد 1398 ساعت 13:03

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: رفتار اخلاقی کلید ثبات و پایداری بلند مدت یک کسب و کار است.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: افزایش رضایتمندی مشتریان، افزایش اعتماد، بهبود رفتار سازمانی و افزایش درآمد از مزایای اخلاق حرفه ای در محیط کسب و کار است.
وی افزود: اخلاق حرفه ای کسب و کار یکی از موارد مهم و موثر در موفقیت اقتصادی است که تمرکز بر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن، می‌تواند مبنایی برای برقراری ارتباطات مستحکم با طرفین کسب و کار باشد که ثبات کسب و کار را در بلند مدت تضمین می‌کند.
ایزدفر با بیان اینکه رفتار اخلاقی در کسب و کار موارد بسیاری را شامل می شود اظهارداشت: رفتار غیر اخلاقی ممکن است در مدت زمان کوتاه مزایایی داشته باشد اما در بلند مدت به کسب و کار آسیب وارد می کند و پایداری آن را به خطر می اندازد اما اخلاقی عمل کردن نتیجه ای به مراتب مفید دارد.
وی اضافه کرد: رفتار اخلاقی حرفه ای امروز مورد توجه همگان است و این درحالی است که این رفتار ناشی از اصول کاری درست و شناخته شده است که فعالان بخش اقتصادی استان باید این اصول را مد نظر قرار دهند.
ایزدفر ادامه داد: اصول اخاقی و غیر اخلاقی در هر کسب و کار می تواند متفاوت باشد اما پایبندی به فرهنگ اصیل و ارزش ها در هر کسب و کار می تواند نکته مهمی برای ذی نفعان و مخاطبان آن باشد.
حسین کمالی سروستانی نائب رئیس نائب رييس كميسيون اخلاق كسب و كار اتاق بازرگانی فارس نیز؛ ارتقای سطح اخلاق حرفهای در محیط کسب و کار، ترویج رعایت مبانی اخلاقی توسط اعضای اتاق بازرگانی، نهادینه نمودن آیین اخلاق حرفهای و اصلاح و بهبود آن، تدوین آیین نامه اخلاق حرفهای کسب و کار اعضای اتاق بازرگانی، کمک به تحکیم و گسترش فضای رقابت سالم در بین اعضای اتاق ، انتقال تجربه شرکتهای موفق خارجی در زمینه اخلاق حرفهای و بررسی و مرور تجارب شرکتهای موفق داخلی از طریق مشارکت آنان در ارتباط با اخلاق حرفهای را از اهداف کمیسیون اخلاق کسب وکار در سال جاری برشمردند.
در این جلسه بر موضوع های آسیب شناسی و بررسی ایرادات و ضعفهای اخلاقی در محیطهای کسب و کار، زوم حضور اعضای اتاق بازرگانی در بخشهای مختلف معدن، صنعت، کشاورزی، تجارت و خدمات در جلسات کمیسیون، ایجاد و گسترش استاندارد اخلاق کسب و کار در قالب کمپین در استان، انجام پروژه پژوهشی با عنوان مروری بر منشورهای اخلاقی کسب و کارهای ایران و ایجاد کمیته های زیر مجموعه بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 21177

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21177/رفتار-اخلاقی-کلید-پایداری-بلند-مدت-یک-کسب-کار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir