تمرکز کمیسیون صادرات اتاق فارس بر پنج کشور هدف صادرات استان/ آغاز فصل جدید اقتصاد فارس

24 مرداد 1398 ساعت 11:32

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: در دوره جدید فعالیت اتاق بازرگانی تمرکز ما بر بازارهای بزرگ و پر جمعیت همسایه به عنوان اولویت های بازار صادرات است که در این زمینه پنج کشور هندوستان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان مشخص شده است.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، ابراهیم غلامزاده چهارشنبه در کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: تلاش می کنیم تجار استان فارس را به سمت تجارت با بازارهای بزرگ صادراتی سوق داده و شرایط فعالیت اقتصادی را برای آنها تسهیل کنیم.
وی با بیان اینکه زوایای صادرات به این کشورها به صورت کارشناسی ارزیابی و در اختیار تجار استان قرار می دهیم افزود: فرصت های صادراتی ما، تبادلات بانکی، استاندارد کالاها، مسایل فرهنگی بازارهای هدف، اخذ ویزا و حمل و نقل کالا از مواردی است که به صورت جامع مورد ارزیابی و کارشناسی دقیق کارشناسان ما در اتاق قرار خواهد گرفت.
غلامزاده اظهارداشت: به عنوان مثال تجار ایرانی می توانند در کشور هند ثبت شرکت انجام داده و دارای حساب بانکی شوند و یا برخی از کالاها در کشور هند مشمول برخورداری از استانداردهای اجباری هستند که به زودی لیست ابعاد تجارت به این کشورها در دبیرخانه کمیسیون صادرات اتاق تهیه می شود تا بتوانیم شرایط تجارت با این کشورها را تسهیل کنیم.
وی با اشاره به مزایای صادرات به کشور پر چمعیت هندوستان اضافه کرد: کشور هند بازار بزرگی برای مواد غذایی و مصالح ساختمانی برای تجار استان فارس خواهد بود و این درحالی است که این کشور در آینده بسیار نزدیک یکی از کشورها با رشد اقتصادی خواهد بود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: همچنین بازار کشور سوریه نیز می تواند فرصت مناسبی برای کالاهای ایرانی باشد که بهره مندی از این فرصت ها می تواند ثبات اقتصادی بیشتری را برای استان به ارمغان بیاورد.
غلامزاده با بیان اینکه هدف ما در صادرات فروش ارزان کالا نیست عنوان داشت: یکی از الزامات تجارت در فضای بین الملل شرکت در نمایشگاه ها و اعزام و پذیرش هیات هاست که در این زمینه نیز با محوریت پنج کشور اعلام شده برنامه هایی در اتاق بازرگانی فارس تدوین و برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: با تمرکز بر این پنج کشور به عنوان بازارهای صادراتی استان فصل جدیدی در روابط اقتصادی استان فارس ایجاد می شود تصریح کرد: ایجاد دفتر تجاری استان فارس در این کشورها در دستور کار ما قرار دارد.
او با اشاره به اینکه کار رایزن اقتصادی فراتر از هماهنگی است لذا اتاق ایران به دنبال کردن اجرای طرح استقرار رایزن اقتصادی واقعی از سوی اتاق در سفارتخانه ها است افزود: این طرح با جدیت در اتاق بازرگانی فارس در حال پیگیری است تا رایزن اقتصادی اتاق در کشورهای هدف صادراتی استان مستقر شود که در صورت تحقق این مهم، فارس نخستین استان در اجرای این طرح خواهد بود.
غلامزاده بیان کرد: رایزن اقتصادی باید پل ارتباطی تجار با کشورهای مقصد صادرات باشند که متاسفانه رایزن ما درکشور هند پاسخگو نیست و ما این موضوع را از طریق سازمان توسعه تجارت دنبال می کنیم.
* *تمرکز بر بازارهای صادراتی استان در دستور کار کمیسیون صادرات اتاق
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز گفت: بازار کشور هند یکی از فرصت های خوب برای تجارت بازرگانان استان فارس است که سهولت شرایط تجار با این کشور را دنبال می کنیم.
خسرو فروغان اظهارداشت: کشور هند از دیرباز سابقه تجارت با کشور ایران را دارد و کالاهای ایرانی در بازار این کشور شناخته شده است هر چند برای صادرات به این کشور باید فرهنگ تجارت و ذائقه مردم آن کشور شناسایی شود.
وی اضافه کرد: این کمیسیون فراخوانی اعلام کرده تا بتوانیم مشکلات صادرات و صادرکنندگان به این کشور را احصا کنیم که به زودی تمام مسایل در تجارت به کشور هند را کارشناسی و در دسترس فعالان اقتصادی استان قرار می دهیم.
فروغان ادامه داد: کشور هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر بازار مناسبی خواهد بود که در این زمینه در حال راه اندازی میز هند برای ساماندهی و دنبال کردن مسایل تجارت با این کشور در اتاق بازرگانی فارس هستیم.
وی  با اشاره به بازارهای صادراتی استان عنوان داشت: تمرکز بر بازار کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد که در حال انجام کارهای کارشناسی بر روی بازار این کشورها نیز هستیم.
فروغان تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در صادرات به سوریه، حمل و نقل است که در حال برگزاری جلسات کارشناسی و ارائه راهکار برای سهولت تجارت با این کشور هستیم.
در این جلسه فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی مسایل مختلف پیرامون صادرات به این کشور را مطرح کردند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 21180

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21180/تمرکز-کمیسیون-صادرات-اتاق-فارس-پنج-کشور-هدف-استان-آغاز-فصل-جدید-اقتصاد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir