اولین گام ایجاد خط تراموا در شیراز برداشته شد

26 مرداد 1398 ساعت 8:29

تفاهم نامه همکاری شهرداری شیراز و شهرداری درسدن در خصوص طراحی و ساخت سیستم تراموای شیراز به امضای شهرداران دو شهر رسید .


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندپور، شهردار شیراز جمعه 25 مرداد گفت: براساس نتایج بازدید هیاتی از مدیران ارشد و کارشناسان شرکت مشاوره حمل و نقل درسدن - برلین (VCDB) از شیراز  و با عنایت به مذاکرات و بازدیدهای صورت گرفته در درسدن، تفاهم نامه طراحی و ساخت سیستم تراموای شیراز  امضا شد . اسکندرپور افزود: در این راستا تلاش خواهد شد ظرف سه ماه آینده قرارداد مربوطه مشتمل بر جزئیات مرتبط با موضوعات فنی و حقوقی میان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز و شرکت مشاوره حمل و نقل درسدن - برلین (VCDB) نهایی شود.
وی با بیان اینکه این شرکت در تمامی مراحل برنامه ریزی به شهرداری شیراز مشاوره خواهد داد، گفت: مقرر شده که شرکت مشاوره حمل و نقل درسدن - برلین ضمن همکاری و ارائه مشاوره به مجموعه مدیریت شهری، بر کلیه اقدامات اجرایی پروژه نظارت کند.
اسکندرپور با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی مرتبط با بحث تراموا اضافه کرد: به منظور انتقال دانش فنی و ظرفیت سازی برای کسب بهترین نتیجه برای کارشناسان مرتبط نیز برنامه های آموزشی در شهر شیراز و درسدن برگزار خواهد شد .
وی افزود: با توجه به اهمیت بررسی همه جانبه موضوع راه اندازی تراموا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شرایطی مهیا شده بود که ضمن انجام مذاکرات فشرده با شهردار، مدیران، مشاوران و کارشناسان حوزه حمل و نقل درسدن، امکان بازدید میدانی از کلیه مراحل ساخت و اجرای خطوط تراموا، محل دپو، تعمیر و نگهداری، و همچنین شرکت بمباردیه Bombardier به عنوان سازنده واگن های تراموا فراهم شود تا از این طریق دیدگاهی روشن از ملزومات احداث خطوط تراموا در شیراز برای ما ایجاد شود .
شهردار شیراز با اشاره به برنامه ریزی حمل و نقل شهر درسدن گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر بر مبنای تراموا واقع شده و شیراز نیز همچون درسدن شهر گردشگرپذیری است. از این رو توسعه تراموا در منطقه تاریخی شیراز می تواند علاوه بر جابجایی مسافران، امکان بازدید از مراکز گردشگری را برای مسافران و شهروندان فراهم کند .
اسکندرپور با اشاره به رویکرد مجموعه مدیریت شهری که مبتنی بر انسان محوری است، اضافه کرد: همچنین در این سفر به بررسی و ارزیابی مطلوبیت و نقش تراموا در تعامل با دیگر سیستم های حمل و نقل درسدن، توسعه سیستم های حمل و نقل غیر موتوری از جمله دوچرخه سواری و ایجاد پیاده راه در راستای دستیابی به سیستم حمل و نقل پایدار و بررسی و ارزیابی اقدامات پیشگیرانه به منظور حفظ محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه ای با بهره گیری از سیستم حمل و نقل یکپارچه در درسدن نیز پرداختیم .
 


کد مطلب: 21189

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21189/اولین-گام-ایجاد-خط-تراموا-شیراز-برداشته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir