۰
plusresetminus

توقیف یک دستگاه خودروی حامل زغال جنگلی قاچاق در شهرستان ممسنی

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۴
چشمان تیزبین مأموران منابع طبیعی مانع از جولان قاچاقچیان درعرصه های منابع طبیعی است.
توقیف یک دستگاه خودروی حامل زغال جنگلی قاچاق در شهرستان ممسنی
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی خودروی حامل زغال غیر مجاز جنگلی در شهرستان ممسنی توقیف شد.
علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اعلام این خبر گفت:در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و قطع درختان جنگلی ، یک دستگاه خودروی سواری حامل زغال جنگلی قاچاق توقیف و افراد متخلف دستگیر شدند.
وی گفت: این محموله قاچاق توسط یک دستگاه خودروی سواری پژو در منطقه باجگاه در محدوده محور جاده مواصلاتی ممسنی به شیراز شناسایی و از این خودرو 220 کیلوگرم زغال جنگلی غیرمجاز کشف و ضبط گردید.شد.
 مسعودی جم افزود: سرنشینان این خودرو با مشاهده ماموران یگان حفاظت ضمن سرپیچی از توقف و فرمان ایست ماموران از محل متواری شده که نهایتا با تعقیب و گریز ، ماموران منابع طبیعی خودرو را متوقف و قاچاقچیان دستگیر شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی از تحویل محموله توقیفی به مراجع قانونی و معرفی متهم به دادسرا و صدور قرار برای این متخلفان خبر داد و تاکید کرد: چشمان تیزبین مأموران منابع طبیعی مانع از جولان قاچاقچیان در عرصه های منابع طبیعی می‌شود.
وی اظهار داشت: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی ممنوع می باشد و مرتکبین علاوه بر مجازات نقدی ، به حبس از دو ماه تا یک سال‌نیز محکوم خواهند شد.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی سودجویان و متجاوزان اراضی ملی در هرساعت از شبانه روز مراتب را به واحد مرفوک (فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی) با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.
کد مطلب : ۲۱۱۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما