توقیف یک دستگاه خودروی حامل زغال جنگلی قاچاق در شهرستان ممسنی

26 مرداد 1398 ساعت 15:44

چشمان تیزبین مأموران منابع طبیعی مانع از جولان قاچاقچیان درعرصه های منابع طبیعی است.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی خودروی حامل زغال غیر مجاز جنگلی در شهرستان ممسنی توقیف شد.
علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اعلام این خبر گفت:در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و قطع درختان جنگلی ، یک دستگاه خودروی سواری حامل زغال جنگلی قاچاق توقیف و افراد متخلف دستگیر شدند.
وی گفت: این محموله قاچاق توسط یک دستگاه خودروی سواری پژو در منطقه باجگاه در محدوده محور جاده مواصلاتی ممسنی به شیراز شناسایی و از این خودرو 220 کیلوگرم زغال جنگلی غیرمجاز کشف و ضبط گردید.شد.
 مسعودی جم افزود: سرنشینان این خودرو با مشاهده ماموران یگان حفاظت ضمن سرپیچی از توقف و فرمان ایست ماموران از محل متواری شده که نهایتا با تعقیب و گریز ، ماموران منابع طبیعی خودرو را متوقف و قاچاقچیان دستگیر شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی از تحویل محموله توقیفی به مراجع قانونی و معرفی متهم به دادسرا و صدور قرار برای این متخلفان خبر داد و تاکید کرد: چشمان تیزبین مأموران منابع طبیعی مانع از جولان قاچاقچیان در عرصه های منابع طبیعی می‌شود.
وی اظهار داشت: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی ممنوع می باشد و مرتکبین علاوه بر مجازات نقدی ، به حبس از دو ماه تا یک سال‌نیز محکوم خواهند شد.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی سودجویان و متجاوزان اراضی ملی در هرساعت از شبانه روز مراتب را به واحد مرفوک (فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی) با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.


کد مطلب: 21199

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21199/توقیف-یک-دستگاه-خودروی-حامل-زغال-جنگلی-قاچاق-شهرستان-ممسنی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir