۲
plusresetminus
در شورای شهر شیراز چه خبر است؟

عزم جزم شورا برای عزل رئیس همراه با انبوهی از ابهامات!/ این بود حاصل اعتماد مردم به لیست امید؟!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶
جلسه امروز شورای شهر شیراز درحالی برگزار شد که طبق اعلام قبلی، قرار بود هییت‌رئیسه جدید شورا انتخاب شود اما سید احمدرضا دستغیب برگزاری جلسه امروز شورای شهر شیراز را غیرقانونی دانست و با قهر، صحن شورا را ترک کرد.
عزم جزم شورا برای عزل رئیس همراه با انبوهی از ابهامات!/ این بود حاصل اعتماد مردم به لیست امید؟!
به گزارش حافظ خبر; از مدت‌ها پیش، مشخص بود که اعضای شورای شهر شیراز عزمشان را برای عزل سید احمدرضا دستغیب جزم کرده‌اند. انتقاد از ادبیات، شیوه مدیریت و رویکردهای دستغیب طی ماه‌های گذشته نقل بسیاری از محافل رسمی و شبانه اصلاح‌طلبان بود و پیش بینی می‌شد به زودی، شورای شهر به آرامی و یا با حواشی بسیار، سید عبدالرزاق موسوی که چهره شناخته شده تر و مقبول تری در جمع اصلاح طلبان است را بر کرسی ریاست بنشانند.
جلسه امروز شورای شهر شیراز درحالی برگزار شد که طبق اعلام قبلی، قرار بود هییت‌رئیسه جدید شورا انتخاب شود اما سید احمدرضا دستغیب برگزاری جلسه امروز شورای شهر شیراز را غیرقانونی دانست و با قهر، صحن شورا را ترک کرد.
به گفته دستغیب، پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌های اصلاحات برای شورا تصمیم‌گیری کرده‌اند و این جلسه نیز چون بدون نامه دعوت توسط رییس شورا تشکیل شده، غیرقانونی است.
این اما پایان ماجرای جلسه پرحاشیه امروز شورا نبود و انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز در حالی که برای هر کرُسی تنها یک نفر کاندیدا شده بود، برگزار شد.
ابهام اصلی جلسه امروز، نامه رسمی فرمانداری شیراز بود که طی نامه‌ای رسمی، برگزاری جلسه امروز شورا بدون امضاء رئیس را غیرقانونی دانسته و با این حساب صحت انتخابات امروز را زیر سوال برد، با این حال اعضای شورا معتقدند روال قانونی را طی کرده‌اند.
عبدالرزاق موسوی در این جلسه که بدون حضور دستغیب و نمایندگان فرماندار برگزار شد، با کسب 11 رأی به‌عنوان رئیس شورای شهر شیراز در سال سوم فعالیت انتخاب شد. 
در این انتخابات ابراهیم صبوری نایب‌رئیس، سولماز دهقانی منشی اول، قاسم مقیمی منشی دوم، سعید نظری سخنگو و نوذر امامی نیز به‌عنوان خزانه‌دار شورا انتخاب شدند.

این بود حاصل اعتماد مردم به لیست امید؟!

حواشی بسیار و بی پایان شورای شهر شیراز حاصل چیست؟ حاصل کار کارشناسی و نیازسنجی برای ورود متخصصین به امور اداره شهر بوده که در قالب لیست امید متجلی شده و یا حاصل انتخاب نمایندگان سیاست‌ورزی است که هر کدام سهمیه یک حزب اصلاح‌طلب بودند؟ حاشیه‌های شورای شهر شیراز چه زمانی پایان میابد؟ چه زمانی فریادها و افشاگری‌ها و لابی‌های شبانه‌ی اعضای شورا و پدرخوانده‌های آنها، نه بر علیه یکدیگر، بلکه برای توسعه و پیشبرد اهداف کلان شهر شیراز خواهد بود؟ از قدیم گفته‌اند: از کوزه همان برون تراود که در اوست!
هنگامی که یک نماینده، مبنای ورودش به لیست امید و شورای شهر ارتباطات سیاسی‌اش بوده طبیعتا خروجی کارش نیز چیزی جز اتفاقات و حواشی دو سال گذشته شورا نمی‌تواند باشد! شورایی که فرصتی بی‌نظیر و سرمایه‌ای هنگفت در اختیار داشت تا به اصلاح امور شهری و ارتقای فرهنگ شهروندی بپردازد اما ترجیح داد به حواشی مشغول شود و اولویت اولش را تلاش برای حفظ نماینده‌ای قرار دهد که لکه ننگ دفاع تمام قد از فِرَق ضالّه را در کارنامه خود دارد. 
حال کدام پدرخوانده و یا مادرخوانده جریان اصلاحات، پاسخگوی اتلاف عمر و سرمایه شیراز و شیرازی‌هایی است که به لیست امید اعتماد کرده و برای بهتر شدن مدیریت شهری، آنها را بر کرسی نمایندگی شورا نشاندند؟

نویسنده: سید محمدمهدی شمس
کد مطلب : ۲۱۲۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما