۰
plusresetminus

هدف مجموعه قضایی و کانون کارشناسان رسمی دادگستری اجرای عدالت است

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۷
نظر کارشناسان رسمی دادگستری در سرنوشت و تصمیم گیری مقام قضایی نقش بسزایی دارد چرا که اظهار نظر صحیح کارشناسان به اجرای عدالت، احقاق حق و ایجاد امنیت پایدار کمک می کند.
هدف مجموعه قضایی و کانون کارشناسان رسمی دادگستری اجرای عدالت است
به گزارش حافظ خبر، رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست هم اندیشی مشترک قضات و مسئولان قضایی فارس با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس و کمیسیون های شبه قضایی با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، به اهمیت نقش کارشناسان در فرایند دادرسی اشاره کرد و گفت:  این قشر متخصص یاری گر قضات در احقاق حق و اجرای عدالت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این مراسم ضمن قدردانی از هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس به ویژه مهندس دادخواه رئیس این کانون گفت: رئیس و هیأت مدیره کانون کارشناسان در سالم سازی مجموعه و همچنین عدالت تقسیم کار و ارجاع پرونده ها به منظور کارشناسی تلاش های فراوانی داشته اند و این امر نشأت گرفته از دیدگاه مدیریتی و حمایتی وی نسبت به مجموعه تحت مدیریت است.
وی به نشست هم اندیشی کارشناسان رسمی دادگستری با آیت اله رئیسی ریاست معظم قوه قضائیه نیز اشاره کرد وگفت: رئیس معظم قوه قضائیه به برخی از مسائل و چالش های حوزه کارشناسی و پرونده های قضایی پرداخته و توصیه ها و دستوراتی را نیز برای حل مشکلات صادر کردند. 
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه به رویکرد تحولی جدید دستگاه قضایی مورد جامعه قرار گرفته است تصریح کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی با ارائه خدمات وکانون کارشناسان رسمی دادگستری با کارشناسی عادلانه خود باید تلاش کنند امید مردم به اجرای عدالت و احقاق حق تقویت شود و همان گونه که دستگاه قضایی مبارزه با فساد را از درون آغاز کرده مسئولان کانون کارشناسان و سایر نهادها و دستگاه ها نیز باید با فساد مقابله کنند.
 حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به این که وقت و زمان  مردم ارزشمند است تأکید کرد: در بررسی و نظرات کارشناسی پرونده های قضایی که به شما و سایر کمیسیون ها مانند کمیسیون ماده 100 ،کمیسیون آب و غیره  ارجاع داده شده است سرعت ببخشیده و با دقت نظر بالا  در زمان مناسب و وقتی که مشخص شده است پاسخ کارشناسی شده و  نظرات متقن دهید.
رئیس شورای قضایی استان فارس در نشست مشترک قضات دادگستری فارس با کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس اعضای کمیسیون های شبه قضایی خاطر نشان کرد: محکم و مستدل بودن نظرات کارشناسی منجر به اتقان آرای قضایی می شود و چنانچه نظر کارشناس و یا هیأت های کارشناسی محکم و متقن نباشد رأی دادگاه بدوی در مرحله تجدیدنظر مورد خدشه واقع می شود بنابراین در کارشناسی تمامی حواشی و ابعاد تخصصی موضوع مد نظر قرار گیرد .
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که شأن و جایگاه کارشناسان مهم و بسیار حساس است گفت: بدنه کانون کارشناسان رسمی دادگستری بدنه سالمی است و با معدود افرادی هم که می خواهند با کارشناسی های ناعادلانه بدنه کانون را مخدوش کنند باید برخورد شود.
رئیس کل دادگستری فارس گفت:کارشناسی شغل سخت و پر مسئولیتی است و کسانی که می خواهند گام در این عرصه بگذارند باید از ویژگی های اخلاقی برجسته و تقوای الهی برخوردار باشند.
 حجت الاسلام و المسلمین موسوی به تقویت بنیه علمی و به روز بودن کارشناسان در علوم مختلف اشاره کرد و از تلاش معاونت منابع انسانی دادگستری فارس در راستای آموزش و ارائه مطالب به روز و  مورد نیاز کارشناسان  طی دوره های آموزشی خبر داد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در پایان از تلاش ها و اقدامات کارشناسان رسمی دادگستری استان به ویژه کارشناسان حوزه خودرو و مسکن که در حادثه سیل شیراز بدون هیچ گونه چشم داشتی و به صورت رایگان کارشناسی کردند تشکر و قدردانی کرد.
کد مطلب : ۲۱۲۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما