۰
plusresetminus
با هدف حفاظت از منابع آب و خاک و تغذیه آبخوان ها

اجرای عملیات تکمیلی بند سنگی ملاتی شهرستان آباده

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸
عملیات پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی منطقه خسروشیرین شهرستان آباده با هدف حفاظت از منابع آب و خاک و تغذیه آبخوان ها در حال اجرا است.
اجرای عملیات تکمیلی بند سنگی ملاتی شهرستان آباده
به گزارش حافظ خبر، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: با برنامه ریزی و پیگیری های مستمر انجام شده در این شهرستان پروژه آبخیزداری پلاک فتح آباد منطقه خسروشیرین با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد در حال تکمیل است . وی گفت:این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ريال ، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال حاضر نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.
رحیمی مساحت حوزه آبخيز اين بند را یکهزار و 368 هكتار عنوان كرد و افزود : ساخت این بند سنگی ملاتی با ارتفاع 20 متر و دهانه سریز 20 متر و حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان یکهزار و 200 متر مکعب از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک،تغذیه آبخوان و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها، قناتها و تامین آب شرب روستاهای اطراف بویژه منطقه خسرو شیرین اجرا و نقش موثری در جلوگیری از خسارت های احتمالی به اراضی پایین دست این حوزه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اشاره به حجم آبگیری سالیانه این پروژه به میزان 45 هزار متر مکعب اظهار امیدواری کرد:عملیات اجرایی اين پروژه تا پایان مهر ماه امسال خاتمه و به بهره برداري کامل برسد. رحیمی حقیقی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه یکصد خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
کد مطلب : ۲۱۲۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما