۰
plusresetminus

اشتغال، مهمترین مسئولیت اجتماعی بخش دولتی و خصوصی است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۴
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: اشتغال پایدار، امروز مهمترین مسئولیت اجتماعی باید مورد توجه بخش دولتی و خصوصی به ویژه تشکل ها باشد.
اشتغال، مهمترین مسئولیت اجتماعی بخش دولتی و خصوصی است
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی چهارشنبه در گردهمایی تشکل های اجتماعی و اقتصادی استان فارس در جمع اعضای تشکل ها بیان کرد: در شرایط امروز کشور مهمترین وظیفه تشکل های ما دنبال کردن اشتغال پایدار در جامعه است.
وی افزود: کارخانه و یا واحد تولیدی که تعطیل و در پی آن منجر به بیکاری افراد می شود به تنهایی مسئول نیست بلکه سیستمی که موجب تعطیلی بنگاه های اقتصادی ما می شود مسئول تبعات اجتماعی این پدیده می شود.
رازقی اظهارداشت: تمام تلاش ما در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته است ، بر رفع معضلات و موانع تولید، ایجاد تولید پایدار که به دنبال آن اشتغال پایدار ایجاد می شود؛ متمرکز شده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس امسال نیز به عنوان مهمترین مسئولیت اجتماعی خود هر آنچه در راستای آموزش تشکل ها و ایجاد تولید پایدار مهم و موثر باشد را با همت دنبال می کنیم که امیدواریم گاهی در جهت رونق تولید برداریم.
وی ادامه داد: در این زمینه کمیته حمایت از تولید با حضور مسئولان ارشد استان تشکیل و دبیرخانه آن فعال شده است که امیدواریم تلاش تشکل های بخش خصوصی استان بتواند منجر به رفع موانع تولید هر چند کم در استان شود.
رازقی عنوان داشت: زیبایی شهر شیراز به اشتغال فرزندان این مرز و بوم بستگی دارد و ما در جهت رونق تولید از شهرداری شیراز گلایه داریم زیرا اقدامات شهرداری و شورای شهر شیراز در زمینه رونق تولید محسوس نبوده است.
وی با بیان اینکه پیشنهادهایمان برای رونق تولید را به شهرداری و شورای شهر شیراز مکتوب و ارسال کرده ایم اما نتیجه ای دریافت نکردیم تصریح کرد: امیدواریم نهادهایی مانند شهرداری و شورای شهر شیراز توجه ویژه ای به رونق تولید در عمل داشته باشند که در شرایط فعلی این مهم بزرگترین اقدام در جهت مسئولیت اجتماعی خواهد بود.
رازقی افزود: بر اساس ماده 5 قانون بهبود فضای کسب و کار وظیفه ساماندهی تشکل ها بر عهده اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل درکشور قرار داده شده است که انتظار ما از بخش دولت این است که در خصوص تشکل های خودساخته دولتی که فاقد مبنای قانونی هستند، تعیین تکلیف کند.
در این گردهمایی نمایندگان بخش دولتی و برخی از تشکل های اقتصادی و اجتماعی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
همچنین در این گردهمایی از 125 تشکل فعال در بخش اجتماعی و 30 تشکل فعال در بخش اقتصادی در استان تقدیر شد.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۱۲۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما