۰
plusresetminus
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس خبر داد :

مطالعات حوضه آبخيز تنگ اله اكبر شيراز در حال انجام است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲
جلسه كمسيون كشاورزي اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و كشاورزي شيراز با دستور كار مخاطرات سيل و مهندسي رودخانه با حضور اعضاء كارگروه در محل سالن جلسات اتاق برگزار شد .
به گزارش حافظ خبر، دكتر شهرام منتصري در اين جلسه ضمن تقدير از توجه ويژه اعضا به انجام پروژه هاي بيولوژيك و بيوتكنيك اظهار داشت : مجموعه منابع طبيعي از فعاليت هاي بيولوژيك كه منجر به حفاظت آب و خاك ميشود استقبال ميكند . 
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس در خصوص سيل شيراز و مسائل مرتبط با آن اظهار داشت : هميشه سيلاب هايي كه در رودخانه ها و مسيل هاي شهري اتفاق مي افتد تحت تاثير حوضه آبخيزي است كه معمولا در خارج از شهر موقعيت دارد . بر همين اساس مطالعات حوضه آبخيز تنگ اله اكبر توسط كارگروه بحران خطرات سيل استان فارس به اين اداره كل واگذار شده كه اين مطالعات آغاز و در شرف اتمام است و نتايج آن به زودي جهت انجام پروژه هاي كنترل سيل و آبخيزداري انتشار خواهد يافت . 
دكتر منتصري در بخش ديگري از صحبت هاي خود در خصوص سوال يكي اعضاء براي استفاده از فناوري هاي ماهواره اي جهت رصد و كنترل آتش سوزيها اظهار داشت : در سالهاي اخير از سوي سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري كشور با استفاده از تصاوير ماهواره اي به روز ، مناطق بحراني آتش سوزي در سطح كشور شناسايي كه همين امر منجر به تمركز امكانات در اين مناطق شده و علي رغم پيش بيني آتش سوزي گسترده ، كنترل بسيار خوب و موثري بر آتش سوزي ها صورت گرفته و با استفاده از همين امكانات توانستيم در سال جاري كنترل مناسبي بر بحران حريق داشته باشيم. 
بررسي مخاطرات سيل و مهندسي رودخانه و پرسش و پاسخ اعضاء در خصوص مسايل مرتبط از ديگر بخش هاي اين كارگروه بود.
کد مطلب : ۲۱۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما