در اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی ها در کربلا، مطرح شد:

هر نوع فعالیت به‌ویژه فعالیت دینی اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به‌جایی نخواهد رسید

9 شهريور 1398 ساعت 10:24

نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی‌ها در کربلا با حضور طوایف و نمایندگان استان‌های قشقایی‌نشین کشور، برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر، نخستین اجلاسیه شورای هماهنگی موکب قشقایی‌ها در کربلا روز گذشته با حضور طوایف و نمایندگان استان‌های قشقایی‌نشین کشور برگزار شد.
 
 
حجت‌الاسلام شیخ یحیی پروین در این جلسه با اشاره به اینکه هر نوع فعالیت به‌ویژه فعالیت دینی اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد به‌جایی نخواهد رسید، اظهار داشت: ازاین‌رو تبصره‌ای مصوب شده که هر نوع فعالیت باید جدای از جناح، مجموعه، فرد، تفکر و طایفه باشد.
 
 
وی بیان داشت: در سال‌های گذشته افرادی به دلیل وجود امنیت فراوان به موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌ها آمده‌اند چراکه قشقایی‌ها اعتقاد ویژه‌ای حضرت ابوالفضل(ع)دارند و غیرت آن حضرت را نیز دارا هستند.
 
 
 
علی شیر رضایی نماینده طایفه شش بلوکی در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که بیان‌شده است در انجام فعالیت‌های نباید از پیامبر(ص) پیشی گرفت بلکه باید همسو با حضرت پیش روی داشته باشیم.
 
قاسم چهارده چریک نماینده طایفه قشقایی‌های استان خوزستان در ادامه بیان کرد: در اربعین انسان‌دوستی‌ها به اوج خود می‌رسد، پیامبر نیز برای فضائل اخلاقی مبعث شدند ازاین‌رو اگر فعالیت‌های ما در این‌سو باشد نشان از موفقیت ما دارد.
 
 
امین هوشیار زاده معتمد یکی از طوایف قشقایی‌ها همچنین در این اجلاسیه خاطرنشان کرد: ما به نمایندگی از طایفه شش بلوکی تمام‌قد در محضر دین مبین اسلام و موکب قشقایی‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مذهبی ایستاده‌ایم.
 
 
در این جلسه امین عباسی نماینده طایفه فارسی مدان ابراز داشت: در 10 سال گذشته احساس شد در طایفه فارسی مدان نخبه‌هایی وجود دارد اما هیچ‌وقت در کنار یکدیگر جمع نشده بودند، ازاین‌رو شورای هماهنگی طایفه فارسی مدان شکل گرفت که اتفاق بسیار مطلوبی بود.
 
 
وی بابیان اینکه فعالیت تیمی قطعاً موجب گسترش فعالیت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) تنها یکی از فعالیت موکب قشقایی‌ها است، عمده فعالیت‌های موکب انسان دوستانه است.
 
 
یاشار پولادیان نماینده طایفه عمله به موضوع ساختار ایلی نیز اشاره و بیان کرد: هرجایی که خونی ریخته می‌شود باید بررسی‌هایی را انجام داد اما هنگامی‌که در مسائل جهانی خونی ریخته می‌شود تفسیر سیاسی می‌شود، اما ظلم ظالم بر مظلوم نشان از مسائل شرعی است.
 
 
وی بابیان اینکه خادم بودن بزرگ‌ترین کار در مسائل فرهنگی است، افزود: اگر بتوانیم با اهداف شناختن موکب داری پیش برویم قطعاً موفق عمل خواهیم کرد که این کار با تجربیات سال‌های گذشته به دست می‌آید.
 
نماینده طایفه عمله اتحاد مسیر اسلامی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف موکب خودنمایی نبوده بلکه دگرنمایی است، ازاین‌رو باید شکل‌گیری آن را بشناسیم تا بتوانیم به‌خوبی به آن عمل کنیم.
 
 
وی در ادامه تأکید کرد: رفتار ما باید دگرنمایی باشد چراکه این خود بسته‌ای فرهنگی خواهد شد، باید برای ترویج این موضوع فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داد.
 
 
منبع: پایگاه خبری تحلیلی شیرازه


کد مطلب: 21361

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21361/نوع-فعالیت-به-ویژه-دینی-اگر-پشتوانه-مردمی-نداشته-باشد-به-جایی-نخواهد-رسید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir