۰
plusresetminus

شیراز، میزبان بزرگترین رویداد استارتاپی جنوب کشور

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۹
بزرگترين رويداد استارتاپي جنوب كشور شيراز با محوريت سه رويداد بهينه سازي صنعت، فناوري نوين در صنايع نفت و گاز و پتروشيمي و فناوري در صنايع غذايي به ميزباني شهر شیراز کار خود را آغاز کرد.
شیراز، میزبان بزرگترین رویداد استارتاپی جنوب کشور
به گزارش حافظ خبر، نائب رئيس سازمان ملي كارآفريني كشور در آيين آغاز به كار اين استارتاپ، در اتاق بازرگاني شيراز بيان كرد: اتاق بازرگاني تلاش مي‌كند تا با رويكردي نوين، فضاي كسب و كار استان، كشور و دنيا را رصد و بستر آنچه كه بهترين است را فراهم كند.
 
يلدا راهدار ادامه داد: تا چندي پيش نگاه اتاق بازرگاني به فضاي كسب و كار نوين جدي نبود و حتي با گرم شدن اين موضوع به ويژه استارتاپ‌ها نه تنها در بدنه اتاق بازرگاني كه در ديگر اتاق‌ها، مقاومتي ايجاد شده بود كه كسب و كار نوين ممكن است كسب و كار سنتي را از بين ببرد.
 
وي اضافه كرد: با فعاليت‌هاي دو سال گذشته به ويژه توسط جوانان در اتاق تلاش شد تا اين گفتمان تثبيت شود.
 
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني فارس با اشاره به راه‌اندازي كميسيون فناوري ارتباطات و اطلاعات و اقتصاد رسانه در اتاق شيراز براي اولين بار، گفت: اتاق بازرگاني محل تجمع فعالان اقتصادي و بهترين راه براي ارتباط استارتاپ‌ها و فعالان اقتصادي است.
 
راهدار كه يكي از مشكلات اصلي استارتاپ‌ها را جذب سرمايه‌گذار مي‌داند، عنوان كرد: صادرات محصولات استارتاپ‌ها از مطالب مهجور در حوزه آي سي تي كشور است كه اميد است فضايي براي صادرات اين محصولات در آينده‌اي نزديك فراهم شود.
 
وي همچنين خاطرنشان كرد: عموما استارتاپ‌ها در حوزه خدمات فعاليت مي‌كنند و كمتر شاهد فعاليت استارتاپ فعال در حوزه صنعت و كشاورزي هستيم.
 
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس نيز در اين مراسم با بيان اينكه هرحركتي كه در استان براي توسعه صنعت، رونق توليد و اشتغالزايي انجام مي‌شود را بايد ارج بنهيم، گفت: رسالت شركت شهرك‌هاي صنعتي تكميل شهرك ها و زيرساخت‌هاي آنهاست.
 
احد فتوحي ادامه داد: واحدهايي در اين شهرك مستقر شده كه ٩٥ درصد صنايع كوچك را با اشتغالزايي
٣٦ هزار نفري در برگرفته است.
 
وي همچنين اعلام كرد كه امكان حضور استارتاپ‌ها در شهرك‌هاي صنعتي با حضور سرمايه گذاران فراهم است كه مي‌توانند به امر توليد در صنايع شتاب دهند.
 
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس ادامه داد: زمين‌هاي مرغوب شهرك را از دست دلالان خارج و به مزايده گذاشتيم و مابه‌التفاوت اين هزينه كرد را به صنايع كوچك اختصاص داديم.
 
فتوحي اظهار كرد: در راستاي حمايت از توليد در استان، شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس آماده حمايت از استارتاپ‌ها در حوزه صنايع است.
 
وي همچنين يادآور شد: ٢٠١ طرح در يك سال گذشته با سرمايه گذاري بالغ بر ٢٠٠ ميليون تومان و ٢ هزار نفر اشتغال در شهرك‌هاي صنعتي سرمايه گذاري داشتيم.
 
مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات فارس نيز با بيان اينكه بشر امروز سه عصر كشاورزي، صنعت و اطلاعات پشت سر گذاشته، گفت: انقلاب چهارم صنعتي به سمت هوشمند سازي پيش مي‌رود.
 
مهرداد سهرابي به راه‌اندازي كارخانه آي تي ام سي فارس هم اشاره و با بيان اينكه اين مهم كليد خورده و تفاهم آن‌نامه بين معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، وزارت ارتباطات و كارخانه منعقد شده است، گفت: اين كارخانه در فضاي ١٤ هزار مترمربع زمين پيش‌بيني شده كه فاز نخست آن هفت هزار متر مربع است.
 
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۲۱۳۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما