۱
plusresetminus

رهاسازی تعدادی پرنده شکاری در پارک کوهستانی دراک شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵
مشاور شهردار و مدیر پروژه پارک کوهستانی دراک گفت: تعدادی پرنده که برای قرنطینه، تیمار و بازپروری در زیستگاه حیوانات پارک کوهستانی دراک نگهداری می‌شدند، به دامان طبیعت بازگشتند .
به گزارش حافظ خبر، عبدالحمید اسدپور  گفت: در راستای همکاری‌های مشترک شهرداری شیراز و اداره‌کل محیط زیست فارس، چهار بهله پرنده دلیجه و پنج بهله مرغ حق (نوعی از خانواده جغد) بعد از طی مراحل دامپزشکی برای دوره‌ نقاهت از سوی اداره‌کل محیط زیست استان فارس به صورت امانی به زیستگاه پارک واگذار شده بودند .او با اشاره به نگهداری این پرندگان در فضاهای ویژه در دامنه‌ی کوه دراک، افزود: با پایان یافتنِ دوره‌ی درمان، با هماهنگی و حضور کارشناسان محیط زیست فارس و پارک کوهستانی دراک، این پرندگان به دامان طبیعت بازگشتند .
مدیر پارک کوهستانی دراک با تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست، تأکید کرد: حفاظت از گونه‌های ناب گیاهی و جانوری و تمام بخش‌های محیط زیست را یکی از رسالت‌های بسیار مهم خود می‌دانیم و تمام تلاش ما بر حراست از این گنجینه‌ی ارزشمند بوده و خواهد بود .
حسین قاسمی کارشناس محیط زیست پارک کوهستانی دراک نیز گفت: این پرندگان به دلایل مختلفی مثل از دست دادن والدین، از دست دادن لانه محل زندگی و مصدومیت نیاز به مراقبت، درمان و بازپروری داشتند.
قاسمی گفت: از دست رفتن لانه محل زندگی یا والدین این پرندان در اثر حوادثی نظیر بادهای شدید، قطع درخت یا آتش‌سوزی و مصدومیت در اثر وقوع حوادثی همچون برخورد به ساختمان‌ها یا کابل‌های برق؛ برای این پرندگان ایجاد شده بود.
ایسنا
کد مطلب : ۲۱۳۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما