دستگیری اعضای باند برداشت غیر مجاز سنگ معدنی در شهرستان رستم

10 شهريور 1398 ساعت 16:18

متخلفان برداشت غیرقانونی از معدن آلومینیوم شهرستان رستم بازداشت شدند.


به گزارش حافظ خبر، سید بهاء الدین سادات سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر برداشت غیر مجاز از معدن بوکسیت آلومینیوم در روستای بابا گوشی شهرستان رستم ، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم به محل مورد نظر اعزام و این منطقه را تحت محاصره خود قرار دادند.وی افزود: پس از انجام تحقیقات تکمیلی واقدامات گسترده حفاظتی ، متخلفان هنگام برداشت غیرمجاز سنگ بوکسیت آلومینیوم از این معدن دستگیر و بازداشت شدند.
سادات اظهار داشت:در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. وی گفت:در این عملیات یکدستگاه بیل مکانیکی توقیف ومعدن مورد نظر با هماهنگی دستگاه قضایی پلمپ گردید.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم افزود: اکتشاف و فعالیت معدن بوكسیت علاوه بر نابودی و تخریب ذخایر ژنتیكی و جانوری موجب وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به حیات انسان و عرصه های طبیعی نیز خواهد شد. 
وی در ادامه با اشاره به مقابله با این اقدام غیر قانونی و برخورد مجدانه با متصرفان اراضی ملی و قاچاقچیان معادن طبیعی اظهار داشت: اراضی ملی شهرستان رستم نیز همانند سایر نقاط استان دارای معادن باارزشی است که به لحاظ معذورات قانونی و زیست محیطی ثبت نشده در حال حاضر قابلیت بهره برداری از این معادن وجود ندارد.


کد مطلب: 21387

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21387/دستگیری-اعضای-باند-برداشت-غیر-مجاز-سنگ-معدنی-شهرستان-رستم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir