۰
plusresetminus

دستگیری اعضای باند برداشت غیر مجاز سنگ معدنی در شهرستان رستم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۸
متخلفان برداشت غیرقانونی از معدن آلومینیوم شهرستان رستم بازداشت شدند.
دستگیری اعضای باند برداشت غیر مجاز سنگ معدنی در شهرستان رستم
به گزارش حافظ خبر، سید بهاء الدین سادات سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر برداشت غیر مجاز از معدن بوکسیت آلومینیوم در روستای بابا گوشی شهرستان رستم ، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم به محل مورد نظر اعزام و این منطقه را تحت محاصره خود قرار دادند.وی افزود: پس از انجام تحقیقات تکمیلی واقدامات گسترده حفاظتی ، متخلفان هنگام برداشت غیرمجاز سنگ بوکسیت آلومینیوم از این معدن دستگیر و بازداشت شدند.
سادات اظهار داشت:در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. وی گفت:در این عملیات یکدستگاه بیل مکانیکی توقیف ومعدن مورد نظر با هماهنگی دستگاه قضایی پلمپ گردید.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم افزود: اکتشاف و فعالیت معدن بوكسیت علاوه بر نابودی و تخریب ذخایر ژنتیكی و جانوری موجب وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به حیات انسان و عرصه های طبیعی نیز خواهد شد. 
وی در ادامه با اشاره به مقابله با این اقدام غیر قانونی و برخورد مجدانه با متصرفان اراضی ملی و قاچاقچیان معادن طبیعی اظهار داشت: اراضی ملی شهرستان رستم نیز همانند سایر نقاط استان دارای معادن باارزشی است که به لحاظ معذورات قانونی و زیست محیطی ثبت نشده در حال حاضر قابلیت بهره برداری از این معادن وجود ندارد.
کد مطلب : ۲۱۳۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما