اختصاصی حافظ خبر:

از الزام فرمانداری شیراز برای معارفه محمد تقی تذروی به عنوان عضو جدید شورای شهر شیراز در جلسه بعدی شورا تا حاشیه‌سازی و زهر چشم اتاق فکر اصلاح‌طلبان شیراز از عضو جدید شورا

11 شهريور 1398 ساعت 11:51

داستان معرفی نفر جایگزین مهدی حاجتی که به دلایل امنیتی بیش از دو ماه است که در حبس به سر می برد، سر دراز دارد و گویا حالاحالاها به پایان نخواهد رسید.


به گزارش حافظ خبر، با وجود گذشت بیش از ۲ ماه از دستگیری و عدم حضور مهدی حاجتی در جلسات شواری اسلامی شهر شیراز اما همچنان از حضور جایگزین وی در شورا خبری نیست و ۱۲ عضو لیست امید شورای شهر شیراز به هر طریق ممکن سعی بر عقب انداختن معرفی محمد تقی تذروی به جای حاجتی دارند که پیشتر به صورت تفصیلی در همین پایگاه خبری تحلیلی به آن پرداخته‌ایم.

معرفی تک نفره!
در همین راستا، سی ام مرداد ماه، نامه فرماندار شیراز خطاب به رئیس شورا برای معارفه عضو علی البدل در فضای مجازی منتشر شد که تذروی نیز پیرو همین نامه و دریافت دستور کار (جلسه ای که در کار نبود) از سوی سید احمدرضا دستغیب رئیس وقت شورای شهر شیراز به محل این پارلمان شهری آمده بود.
اعضای شورا پیرو تصمیم جمعی اعضا و اعلام رئیس شورا در پشت میکروفون (بیست و سوم مرداد ماه) مبنی بر برگزاری جلسه شورا بصورت فوق العاده در بیست و هشتم مرداد (بجای چهارشنبه سی ام)، پس از ساعت اداری محل این پارلمان شهری را ترک کرده بودند.
اما دستغیب با اطلاع به اصحاب رسانه اعلام کرده بود که برای برگزاری جلسه معارفه در صحن علنی شورا حضور پیدا خواهد کرد.
در این جلسه تک نفره ای که بیشتر شبیه تحقیر و توهین بود نه تنها اعضا شورا حضور نداشتند بلکه خبری از نماینده فرماندار نبود؛ خبرنگاران نیز اگر از سوی دستغیب مطلع نشده بودند بر این باور بودند که شورا تعطیل است.

الزام فرمانداری شیراز برای معارفه محمد تقی تذروی به عنوان عضو جدید شورای شهر شیراز در جلسه بعدی شورا
با وجود تمامی این اتفاقات اما همچنان پرونده معرفی نفر سیزدهم شورا مفتوح است و طبق آخرین اخبار واصله، فرمانداری شیراز در نامه ای که به شورای شهر شیراز ارسال کرده و رونوشتی از آن نیز برای محمدتقی تذروی ارسال شده، وی در جلسه آتی شورای شهر شیراز به عنوان نفر سیزدهم و جایگزین مهدی حاجتی معرفی خواهد شد.
در همین خصوص تذروی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار حافظ خبر عنوان کرد: امروز صبح نامه رسمی از سوی فرمانداری برای معرفی بنده به عنوان جایگزین آقای حاجتی به دست ما رسید اما طبق اعلام دوستان شورا چهارشنبه این هفته جلسه صحن نخواهد بود.
وی در ادامه گفت: در نامه فرمانداری ذکر شده که در جلسه رسمی آتی شورای شهر شیراز می بایست عضو جایگزین معرفی گردد.
محمدتقی تذروی متذکر شد: البته ناگفته نماند که قانون این اجازه را به فرماندار می دهد که به صورت فوریتی شورا را مجبور به تشکیل جلسه نماید و دست فرماندار برای تشکیل جلسه فوق العاده باز می باشد.
وی درخصوص تاریخ معرفی اش به شورا تصریح کرد: برای معارفه بنده به شورا جلسه فوق العاده ای در کار نخواهد بود و معارفه برای هفته بعد و در جلسه رسمی صحن شورا اتفاق خواهد افتاد.
** نکته قابل توجه این است که اعضای شورا جلسه فوق العاده برای تعیین رئیس شورا پیش از اتمام موعد یک ساله تشکیل دادند اما برای معارفه نفر سیزدهم همین شورا که قانونا باید صورت پذیرد، امروز و فردا می‌کنند و به هر دری می زنند تا این اتفاق رقم نخورده یا دیرتر رقم بخورد.

حاشیه سازی جدید اتاق فکر جریان اصلاحات در شیراز
اما در کنار این حواشی، به نظر می‌رسد برخی اعضای شورای شهر و یا شاید اتاق فکر جریان اصلاحات در شیراز، در پی حاشیه‌سازی جدیدی هستند تا پاشنه این پارلمان شهری همچنان بر مدار حاشیه بچرخد.
این روزها در فضای سیاسی اصلاح طلبان شیراز شایعه ای دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه در اعتراضات صورت گرفته درخصوص نصب بنر سربازان اسرائیلی که در پی آن، برخی از مردم شیراز روبروی شهرداری شیراز تجمع کردند، پرچم اسرائیلی که بر روی درب شهرداری نصب شده کار محمدتقی تذروی بوده است و شورای شهر شیراز نیز درهمین خصوص به دنبال شکایت از وی می باشد تا در حالی که شکایت را پیگیری می کنند، معرفی تذروی را نیز به تعویق انداخته و حتی در ادامه وی را محکوم کرده و مانع از حضورش در شورا شوند. و البته در کنار این مسائل، تلاش برای اعمال ماده ۴۷۷ و بازگرداندن حاجتی به شورا همچنان در دستور کار است.
در همین ارتباط محمدتقی تذروی به خبرنگار حافظ خبر توضیح داد: قویا نصب پرچم اسرائیل بر روی درب شهرداری را تکذیب می کنم. نه من این پرچم را نصب کردم و نه کاری به این موضوع دارم.
وی ادامه داد: هیچی دلیل و سندی برای این اتفاق وجود ندارد و حتی دوربین های شهرداری نیز در آن زمان فعال بودند که می توان به فیلم ضبط شده آن ها استناد کرد.
تذروی درخصوص فرد نصب کننده پرچم اظهار داشت: جالب است در حالیکه عده ای به من تهمت انجام این کار را می زنند اما بنده فردی را که پرچم اسرائیل را برروی در شهرداری شیراز نصب کرد را می شناسم و اگر لازم باشد به موقع از حق خود دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 21394

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21394/الزام-فرمانداری-شیراز-معارفه-محمد-تقی-تذروی-عنوان-عضو-جدید-شورای-شهر-جلسه-بعدی-شورا-حاشیه-سازی-زهر-چشم-اتاق-فکر-اصلاح-طلبان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir