۰
plusresetminus

سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فارس برگزار می شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس با نگاه ویژه به سیل فروردین ماه شیراز خبر داد.
سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فارس برگزار می شود
به گزارش حافظ خبر، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس با نگاه ویژه به سیل فروردین ماه شیراز و تاثیر آن بر رفتار‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی، گفت: این جشنواره در دو بخش «حرفه ای» و «ویژه» برگزار می‌شود و همه روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
او در تشریح اهداف این جشنواره تصریح کرد: سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس با هدف هم افزایی ظرفیت‌های رسانه ای، بررسی آسیب‌ها و چالش‌های مهم استان در رسانه ها، ارایه راهکار برای آسیب‌ها و مشکلات موجود، بیان ظرفیت‌ها و جریان سازی رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان توسط خانه مطبوعات و رسانه‌های فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می‌شود.
به گفته سهرابی، بخش حرفه‌ای جشنواره، پذیرای آثار روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری در قالب «سرمقاله و یادداشت»، «مصاحبه»، «گزارش»، «خبر»، «تیتر»، «طراحی و صفحه آرایی» و «عکس» خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح موضوعات مورد پذیرش «بخش ویژه» این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: «سیل فروردین ماه شیراز»، «شعار سال»، «٤٠ سالگی انقلاب و تبیین پیشرفت‌ها و آسیب‌ها برای تحقق گام دوم»، «شناسایی و تبیین آسیب‌های اجتماعی و بیان راهکار»، «معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده استان فارس» و «نقش رسانه‌ها در توسعه یا عدم توسعه استان با تکیه بر روزنامه نگاری توسعه گرا» از جمله موضوعاتی است که علاقه مندان می‌توانند در قالب‌های «سرمقاله و یادداشت»، «مصاحبه»، «گزارش» و «عکس» نسبت به ارسال آثار خود دراین بخش اقدام کنند.
سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط و ضوابط شرکت در این جشنواره پرداخت و گفت: همه روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند حداکثر در ٣ بخش با ٢ اثر در بخش حرفه‌ای و حداکثر با ٢ اثر در بخش ویژه رقابت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: نکته قابل توجه این است که در بخش ویژه، در هر زمینه پیشنهادی تنها یک برگزیده معرفی خواهد شد.
او ادامه داد: همچنین آثار ارسالی باید از اول خرداد سال ١٣٩٧ تا سی ام مهرماه سال ٩٨ در یکی از رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های دارای مجوز استان فارس منتشر شده باشند.
به گفته سهرابی، بارگذاری آثار از طریق سامانه متمرکز جشنواره‌های رسانه‌های سراسر کشور به آدرس pressfestival.ir و حداکثر تا یکم آبان ماه امسال امکانپذیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان این که تاریخ بارگذاری و ارسال آثار تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: پس از انجام داوری‌ها و مشخص شدن نتایج، مراسم اختتامیه جشنواره آخر آذرماه سال ٩٨ برگزار می‌شود.
سهرابی با بیان این که آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار، از سوی دبیرخانه جشنواره پذیرش نمی‌شوند، افزود: در صورت کسب یکی از رتبه‌های برتر از سوی شرکت کنندگان، ارسال عین مطبوعات یا کپی برابر با اصل آن به دفتر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان الزامی است.
او تصریح کرد: مطالب مربوط به رسانه‌های لغو مجوز شده، بدون مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت، همچنین مطالب غیرمحلی و غیر استانی مندرج در نشریات از دور رقابت در این جشنواره حذف خواهند شد.
به گفته سهرابی، ویژه نامه‌های استانی روزنامه‌های کثیرالانتشار نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
کد مطلب : ۲۱۴۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما